۷ مزیت پارکت لمینت چیست ؟

۷ مزیت پارکت لمینت چیست ؟

اگر به فکر تغییر پوشش کف هستید با گزینه های مختلفی روبرو می‌شوید. یکی از این موارد پارکت لمینت ها هستند. پارکت لمینت مزیت های مختلفی دارد و برای محیط خانه و یا دفتر کار و حتی مراکز تجاری هم می‌تواند مناسب باشد.

بنابراین شما آماده به روز رسانی ظاهر یک اتاق با کفپوش های جدید هستید. بهتر است با مزایای پارکت لمینت آشنا شوید در اینجا مطلب از مزایا و دلایلی که چرا پارکت لمینت ممکن است راه حل مناسبی برای شما باشد، بیان شده است.

                                                                                مزایای پارکت لمینت

۱) دوام

لمینت یک سطح کفپوش قوی، ضد خش و بسیار بادوام است. توسط یک لایه خارجی سخت و پوشش رزین محافظت می شود. برای مناطق پر تردد و خانه هایی که حیوانات خانگی و کودکان در آن هستند عالی است. برای مصارف عمومی مسکونی و تجاری سبک، حتماً لمینتی با درجه AC3  یا بالاتر انتخاب کنید.

۲) نصب آسان

نصب لمینت نسبت به سایر انواع کفپوش ها بسیار راحت تر است. این به این دلیل است که تخته ها به گونه ای طراحی شده اند که کار با آنها را آسان می باشد. بعلاوه، لمینت را می توان بر روی اکثر کفپوش های موجود نصب کرد و در زمان نصب نسبت به سایر انواع کفپوش ها که ممکن است نیاز به چسباندن، منگنه زدن یا میخ زدن باشند، صرفه جویی می کند. نصب آن بسیار آسان است.

                                                                                              مزایای پارکت لمینت

۳) قیمت

کفپوش لمینت نسبت به چوب سخت سنتی ارزان‌تر است، اما از نظر ظاهری و کیفیت کمتر از آن نیست. کفپوش لمینت عالی برای هر محدوده قیمتی وجود دارد.

۴) پوشش کف زیرین

لمینت همه کاره است و تقریباً بر روی هر نوع زمینی مانند بتنی یا حتی کف‌های وینیل از قبل موجود قابل نصب است. در بسیاری از مواردی که نصب کفپوش چوبی با کفپوش سازگار نیست، کفپوش لمینت یک گزینه هوشمند است.

۵) سبک ها

کفپوش لمینت در طیف گسترده ای از پوشش های چوبی، سنگی و کاشی فروخته می شود. همه این ها در رنگ های مختلف، ضخامت ها و سبک های تخته ای موجود هستند.

                                                                             پارکت لمینت و انواع مزایای آن

۶) تمیز کردن و نگهداری آسان

سطح مقاوم در برابر رطوبت و لکه کفپوش لمینت، تمیز کردن آن را آسان می کند. برای حفظ شکل ظاهری کف لمینت نیازی به تمیزکننده خاصی نیست. جارو روزانه تمام چیزی است که نیاز دارید!

۷) ضد حساسیت

از آنجایی که هیچ مکانی برای به دام انداختن گرد و غبار و سایر ذرات که می تواند برای برخی افراد ایجاد حساسیت کند، وجود ندارد، پارکت لمینت یک انتخاب عالی است. لایه زیرین یک سد رطوبتی ایجاد می کند که از کف در برابر آسیب محافظت می کند.

موارد دیگری که باید در نظر بگیرید:

لمینت همه کاره است، اما بدون محدودیت نیست. در حمام از پارکت لمینت استفاده نکنید. در آشپزخانه ها قابل انجام هستند، اما کمتر توصیه می شوند.

لمینت ها به گونه ای ساخته شده اند که در برابر رطوبت مقاوم باشند اما ضد آب نیستند. لایه سایش به خوبی مهر و موم شده لمینت ها به راحتی پاک کردن و تمیز کردن را تحمل می کند، اما هنگامی که رطوبت در امتداد لبه ها، زیر لایه سطحی یا به سیستم قفل راه پیدا می کند، تاب خوردگی و تورم می تواند کف شما را خراب کند. فقط مطمئن شوید که لمینت جدید براق خود را در مکانی قرار دهید که با مقدار زیادی آب سروکار نداشته باشد.

همچنین، لمینت ها به گونه ای ساخته می شوند که شبیه چوب واقعی باشند. اما، آنها چوب واقعی نیستند. بنابراین صدا و احساس کمی در زیر پا دارند. اگر آکوستیک چوب سخت واقعی را زیر پای برهنه خود می‌خواهید، باید تخته‌های ضخیم‌تر و گران‌تر مانند لمینت ۱۲ یا ۱۵ میلی‌متری را انتخاب کنید.

                                                                                    کفپوش پارکت لمینت

سخن آخر

با مواردی که در بالا گفته شد شما به راحتی می‌توانید تصمیم خود را بگیرید و اگر قصد خرید پارکت لمینت را داشتید خیالتان راحت باشد که انتخاب خوبی می‌تواند باشد و فقط به چند نکته آخر توجه شود

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر