آیا پارکت لمینت برای گرمایش از کف مناسب است ؟

آیا پارکت لمینت برای گرمایش از کف مناسب است ؟

آیا پارکت لمینت برای گرمایش از کف مناسب است؟

امروزه سیستم گرمایش از کف یکی از بهترین سیستم های گرمایشی است که بیشتر خانه ها و مراکز تجاری در صدد استفاده از این سیستم هستند. این سیستم از طریق لوله های آبی که روی کف هستند و با استفاده از آب داغ که گرما را انتقال می­دهند، کار می­کنند. به دلیل این که  در این سیستم گرما همه جا انتقال می­یابد، و فضایی را هم در مکان مورد نظر اشغال نمی­کند، بسیار مناسب است.

البته استفاده از پارکت لمینت در طراحی مکان ها هم به دلیل زیبایی و کارایی به عنوان کفپوش این روز ها افزایش یافته است و بیشتر افراد در معماری داخلی خانه ها و مغازه های خود از آن ها استفاده می­کنند.

حالا سوالی که مطرح میشود این است که آیا پارکت لمینت ها برای سیستم گرمایش از کف مناسب هستند و میتوان آز آن ها استفاده کرد یا نه؟

                                                                                      گرمایش از کف در خانه

 

پارکت در برابر سیستم گرمایش از کف

پارکت های تمام چوب که البته این روز ها کمتر مورد توجه و استفاده است مناسب  سیستم گرمایش از کف نیستد، چون به حالت تمام چوب هستند بعد از مدتی حال خود را از دست میدهند. البته هر نوع کفپوشی که با استفاده از چسب به کف متصل شده اند، مناسب این سیستم گرمایشی نیستند.

 

کف پوش مناسب سیستم گرمایش از کف

وقتی صحبت از پارکت مناسب برای سیستم گرمایش از کف به میان می آید، منظور پارکت لمینت است که از چوب خالص تهیه نشده و لایه ای از فشرده ی چوب دارد و مثل پارکت تغییر شکل نمی­دهد. نحوه ی نصب آن هم به کمک کلیک هایی که در اطراف آن وجود دارد هست.

                                                                         نحوه ی نصب سیستم گرمایش از کف

 

شرایط پارکت لمینت

مواردی که پارکت لمینت برای استفاده در سیستم گرمایش از کف باید داشته باشد:

  1. پارکت لمینت بهتر است دارای چگال زیاد و ضخامت کم باشد تا گرما بتواند خوب به سطح لمینت انتقال یابد.
  2. باید به این نکته توجه شود که زمین باید صاف باشد و حداکثر تا ۳ میلی متر می­تواند ناهموار باشد، و اگر زمین ناهموار باشد حتما باید ائل آن را صاف کنیم و بعد ادامه یمسیر را طی کنیم.
  3. حتما دقت کنید اگر بتن ریزی انجام می­دهید حتما صبر کنید تا کامل خشک شود و بعد لمینت را نصب کنید.
  4. زمانی که دارید پارکت لمینت را نصب می­کنید حتما سیستم گرمایش از کف خاموش باشد.
  5. و دقت کنید از اول دمای سیستم گرمایش را آرام آرام افزایش دهید و تا ۲۴ ساعت اول از ۱۸ درجه دما را افزایش ندهید.
  6. نکته ی مهم دیگر این است که سیستم دما را تا ۲۷ درجه سانتی گراد می­توانید افزایش دهید و بیشتر از آن را پارکت لمینت تحمل نمی­کند.
  7. سعی کنید از پهن کردن فرش و موارد آن چنانی دوری کنید تا گرما در زیر آن محبوس نماند.

                                                                       پارکت مخصوص گرمایش از کف

 

جمع بندی

سیستم گرمایش از کف که در کشور های دیگر بسیار مورد استفاده است،  در اینجا هم افراد کم کم به این سیستم روی می­آورند، بسیار کاربردی و خوب عمل میکند.  دیگر در معماری داخلی منازل از این سیستم بسیار استفاده میشود. البته پارکت لمینت ها هم که زیبایی مکان مورد نظر را دوچندان می­کند و تمایل افراد به استفاده بیشتر از این نوع پوشش کف، باعث شد به مواردی اشاره کنیم که اگر مکان مورد نظر شما سیستم گرمایش از کف دارد و می­خواهید از پارکت لمینت استفاده کنید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

گروه هاوین، برند پارکت بوهمبرگ، بهترین و با کیفیت ترین پارکت لمینت ها را تولید کرده و در اختیار شما عزیزان قرار می­دهد. شما میتوانید طراحی و دکوراسیون منازل و محیط کار خود را آن طور که دوست دارید انجام دهید.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر