چگونه مبلمان چوبی را به روش صحیح تمیز کنیم !

چگونه مبلمان چوبی را به روش صحیح تمیز کنیم !

تقریباً هر خانه دارای تکه‌هایی از مبلمان است که از چوب ساخته شده یا با آن برجسته شده است. چوب به عنوان یک عنصر طبیعی، گرما و تطبیق پذیری را برای هر سبک طراحی به ارمغان می آورد. چوب بادوام است و مراقبت از آن آسان است، اما برای حفظ ظاهر خوب باید به اندازه کافی تمیز شود.

گرد و غبار ساینده است. برای جلوگیری از خراشیدگی سطح مبلمان چوبی آن را به آرامی بردارید. کار تمیز کردن می تواند ۵ دقیقه یا یک ساعت طول بکشد. مدت زمانی که طول می کشد بستگی به مقدار چوب شما دارد. این کار را نادیده نگیرید زیرا گرد و غبار انباشته شده می تواند گرد و غبار میکروسکوپی یا حشرات عنکبوت مانند را در خود جای دهد.

                                                                                     تمیز کردن مبلمان چوبی

هر چند وقت یکبار مبلمان چوبی را تمیز کنید.

شما باید فورا نشت مواد غذایی و نوشیدنی را تمیز کنید. مایع ترکیبی می تواند باعث تیره شدن چوب و تاب برداشتن یا کدر شدن سطح چوب شود.

گرد و غبار را مرتباً، مثلاً هر چند روز یکبار یا حداقل هر هفته، گردگیری کنید تا تجمع گرد و غبار را به حداقل برسانید. گرد و غبار، ذرات ریز را که می توانند سطح را خراش دهند، از بین می برد. از پولیش مبلمان مورد علاقه خود استفاده کنید یا ماهی یک بار خودتان آن را بسازید تا درخشندگی داشته باشید و خط و خش های جزئی را از بین ببرید.

                                                                           روش تمیز کردن مبلمان چوبی

تمیز کردن معمولی مبلمان چوبی

مایعات را پاک کنید.

از یک حوله کاغذی یا پارچه نرم استفاده کنید تا فورا مایعات و تراکم را از نوشیدنی ها پاک کنید. یک پارچه را در آب معمولی فرو کنید و بچرخانید تا کمی مرطوب شود. مایعات را پاک کنید و بلافاصله از یک پارچه میکروفایبر خشک استفاده کنید تا چوب را براق کنید.

گرد و غبار را به طور منظl پاک کنید.

برای حذف گرد و غبار از پارچه میکروفیبر، گردگیر پر یا گردگیر الکترواستاتیکی استفاده کنید. اگر به گرد و غبار حساس هستید، از ماسک گرد و غبار استفاده کنید و به جای گردگیر از یک پارچه مرطوب برای گردگیری استفاده کنید. پس از گردگیری، از یک پارچه نخی نرم برای صاف کردن سطوح، پاک کردن لکه ها و ایجاد درخشندگی استفاده کنید. پاها، بازوها و تکیه گاه های چوبی کوچکتر مبلمان را فراموش نکنید.

                                                                                روش تمیز کردن مبلمان چوبی

نکاتی برای تمیز نگه داشتن مبلمان چوبی

تولیدکنندگان برای محافظت از سطح چوب مبلمان، لاک، پلی اورتان یا لاک را اضافه می کنند. برای محافظت از روکش اصلی سازنده می توانید از موم یا پولیش استفاده کنید که به کاهش خراش های سطح کمک می کند.

خمیر یا موم مایع مبلمان به قطعات چوبی روکشی سخت و محافظت طولانی مدت می دهد. موم لکه نمی‌کند و دوام بیشتری نسبت به اسپری‌ها یا پولیش‌ها دارد. بسته به اینکه چند وقت یکبار گرد و غبار و نگهداری از مبلمان خود را انجام می دهید، پوشش خمیری می تواند تا دو سال دوام بیاورد. استفاده از موم مایع راحت‌تر است، اما پوشش نازک‌تری به جا می‌گذارد و ممکن است نیاز به استفاده بیشتر از موم خمیری داشته باشد.

پولیش مبلمان می تواند به مبلمان چوبی درخشندگی بدهد، اما به اندازه موم دوام ندارد. پولیش های مایع به شکل پولیش روغنی یا پاک کننده های امولسیونی به روکش های چوب آسیب نمی رسانند و درخشندگی زیبایی به جا نمی گذارند، اما مدتی بعد از خشک شدن مایع از بین می روند.

جمع بندی

برای داشتن مبلمانی سالم که برای مدت ها بتوانیم از آن ها استفاده کنیم نیاز داریم تا به آن ها رسیدگی کنیم. با استفاده از نکات بالا راحت تر می‌توانید از مبلمان چوبی خود محافظت نمایید.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر