چگونه اتاق لباس رویاهای خود را بسازیم

چگونه اتاق لباس رویاهای خود را بسازیم

قهرمانان ما شگفت‌انگیزترین اتاق‌های لباس را دارند که فکر می‌کنیم هرگز نمی‌توانیم برای خود داشته باشیم. با این حال، البته این موضوع درست نیست. در حالی که ممکن است نتوانیم اتاق‌های خود را با قفسه‌های گوچی و لوبوتین پر کنیم، می‌توانیم با استفاده از نکات هوشمندانه طراحی داخلی و استفاده حداکثری از فضای کمی که داریم، اتاق لباس رویاهای خود را ایجاد کنیم.

قبل از اینکه شروع کنید

قبل از اینکه بتوانید روی جنبه های فیزیکی اتاق لباس خود کار کنید، باید به جنبه های عملی تدارکات فکر کنید. در نظر گرفتن:

آیا از اتاق صرفاً برای لباس پوشیدن استفاده می کنید یا از آن برای آرایش موهای خود نیز استفاده خواهید کرد؟

آیا قصد دارید آن را با خانواده خود یا شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید؟ آیا چیز خاصی مانند کلکسیون کفش یا گنجینه ای از کیف های دستی وجود دارد که بخواهید آن را به نمایش بگذارید؟

دوست دارید اتاق چه شکلی باشد؟

می‌توانید از کمد لباس‌های سفید و ریل‌های نقره‌ای برای ایجاد فضایی مینیمالیستی استفاده کنید، یا از تکه‌های شیک و مجلل مانند یک چهارپایه عثمانی مخملی یا یک لوستر برای داشتن حسی مجلل‌تر استفاده کنید. وقتی می خواهید رنگ اتاق را انتخاب کنید، باید نور و شکل طبیعی اتاق را در نظر بگیرید – رنگ های روشن و خنثی به خوبی کار می کنند.

اگر اتاق رختکن برای یک مرد است، رنگ های تیره ایده آل هستند.

در نهایت، به چیدمان فکر کنید – کمد لباس مهم ترین قسمت اتاق است، بنابراین با این شروع کنید و بقیه اتاق را در اطراف آن بسازید، به جای اینکه سعی کنید کمد لباس را در اطراف هر چیز دیگری فشرده کنید.

سخت ترین قسمت برنامه ریزی یک اتاق لباس

سخت ترین قسمت برنامه ریزی یک اتاق لباس، تصمیم گیری در مورد پیکربندی قفسه، کشو و فضای رخت آویز است. گزینه های زیادی وجود دارد، اما تصمیم شما به میزان قابل توجهی بر ظرفیت ذخیره سازی تأثیر می گذارد.

مهم است که به دقت موجودی لباس‌ها، جواهرات، کفش‌ها و سایر مواردی را که ذخیره می‌کنید، تهیه کنید. برای مثال، اگر لباس‌های زیادی دارید، به فضای آویز بیشتری با فاصله مناسب زیر آن نیاز خواهید داشت.

اگر صدها جفت کفش دارید، باید به دقت برنامه ریزی کنید که چگونه همه آنها را ذخیره کنید. به احتمال زیاد، شما باید آنها را برای هر فصل عوض کنید، اما هنوز هم باید این را با دقت در نظر بگیرید.

در یا بدون در

برخی از اتاق‌های لباس را می‌توان از اتاق خواب جدا کرد، در حالی که برخی دیگر دارای ورودی باز بدون در هستند. هر دو می توانند عالی باشند. کاری که انجام می دهید در واقع ترجیح شماست.

مبلمان کمد دیواری

همانطور که اشاره کردیم، کمد لباس حیاتی ترین قسمت اتاق است.

باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید آن را روی دیوارها تعبیه کنید یا اینکه ترجیح می‌دهید آن را به عنوان یک وسیله مستقل داشته باشید.

هر دو روش مزایای خود را دارند: کمدهای مستقل را می توان به راحتی جابجا کرد، در حالی که کمدهای توکار گران تر هستند اما می توانند ارزش بیشتری به خانه شما بیافزایند زیرا یک ویژگی مورد توجه خریداران هستند.

صندلی/نشیمن

شما می خواهید در اتاق یک صندلی، صندلی نشیمنگاه و/یا مبل برای پوشیدن کفش های خود و قرار دادن وسایلی که باید با خود ببرید داشته باشید.

ریلو یا قلاب

اگر وسایل زیادی دارید که می خواهید نمایش دهید، می توانید از ریل و یا قلاب برای نمایش منظم آنها استفاده کنید.

صندوق

شما همچنین می‌خواهید یک کشو برای قرار دادن وسایل ضروری روزمره مانند جوراب شلواری و لباس زیر داشته باشید.

جزیره

اگر اتاق بزرگی دارید، می توانید از جزیره مرکزی هم به عنوان میز و هم به عنوان انباری استفاده کنید.

 

میز آرایش

آخرین تکه مبلمانی که به آن نیاز خواهید داشت یک میز آرایش است تا بتوانید آرایش و موهای خود را انجام دهید و همچنین جواهرات، عطر و سایر زیورآلات خود را به نمایش بگذارید.

 

روشویی

اگر در اتاق لباس خود نیز آرایش، ناخن و مو انجام می دهید، چرا یک روشویی مستقل با آینه و صندلی راحت تهیه نکنید. این نه تنها مکانی برای نگهداری محصولات زیبایی ساعتی و وسایل مختلف فراهم می کند، بلکه مکانی برای آماده شدن نیز ارائه می دهد.

تجهیزات جانبی

هنگامی که مبلمان اولیه خود را تهیه کردید، می توانید به فکر لوازم جانبی باشید.

آینه

حیاتی ترین لوازم جانبی برای اتاق لباس شما یک آینه تمام قد است، هم برای اهداف کاربردی و هم برای طراحی. شما از آن برای بررسی لباس خود استفاده خواهید کرد، اما استفاده از آینه نیز به فضای شما نور می افزاید و آن را بزرگتر نشان می دهد.

 

پایه کلاه/کت

همچنین می‌توانید یک پایه کلاه و کت اضافه کنید تا بعد از پوشیدن وسایل روزمره در دسترستان باشد.

 

جواهرات و/یا کیف/میز ساعت

اگر جواهرات زیادی دارید، مکانی برای نگهداری و نمایش آنها می خواهید. یک بخش اختصاصی جواهرات می تواند بسیار مفید باشد.

نورپردازی

شما باید نور اتاق لباس خود را به دقت در نظر بگیرید. آویزهای سقفی و لوسترها حالتی را ایجاد می کنند، اما به تنهایی نور کافی را ندارند.

شما باید حداقل پنج ویژگی نورپردازی مانند دیوارکوب، نورافکن و چراغ کمد را داشته باشید. نور بد باعث می شود لباس را دوست نداشته باشید، و همین اصل در اینجا کار می کند. اگر علاقه ای به نورهای داخل کمد لباس خود ندارید، روی نورافکن هایی سرمایه گذاری کنید که برای جلوه ای مشابه به کمد لباس شما می درخشند. اگر میز آرایش دارید، اضافه کردن نور در اطراف آینه، حس هالیوودی را به اتاق شما می‌افزاید – نور حلقه‌ای برای آرایش شما نیز ایده‌آل است.

به یاد داشته باشید که شما این اتاق لباس را برای اینکه فضایی باشد که از آن لذت می برید، ایجاد کرده اید، نه جایی که هر چیزی را که دارید ذخیره کنید. اگر آن را پر از موارد غیر ضروری کنید، جذابیت آن را از دست می دهد. شما باید آن را مرتب و منظم نگه دارید، که می تواند زمان بر باشد، اما پاداش داشتن یک اتاق لباس زیبا می‌باشد.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر