چند نکته مهم در چیدمان منزل !

چند نکته مهم در چیدمان منزل !

همیشه بعد از اسباب کشی یکی از کار های جذاب چیدمان خانه است که اگر خانه را با روش های اصولی و درست بچینیم دکوراسیونی بسیار چشم نواز و جذاب خواهیم داشت. گاهی رعایت نکردن بعضی از اصول چیدمان باعث میشود که دکوراسیون به نظرمان بسیار زیبا نیاید و یا با مشکلاتی مانند کمبود فضا روبرو شویم.

گاهی بعضی از اثاثیه را تازه تهیه میکنیم و یا به خانه ای جدید اسباب کشی میکنیم و نیاز داریم چیدمان خانه ی خود را تغییر دهیم و خیلی وقت ها افراد در چیدن اثاثیه خود دچار مشکل میشوند و سردرگم میمانند. برای رفع سردرگمی و داشتن ایده برای جایگذاری لوازم چند نکته ی مهم در چیدمان منزل میتواند  کمک کند.

                                                                                  دکوراسیون زیبا و چشم نواز

دوری کردن از شلوغی

یک نکته ی بسیار مهم دوری کردن از شلوغی میباشد. از شلوغ کردن فضای خانه ی خود دوری کنید. وسایل و ابزار بسیار در خانه جذابیت آن را کم میکند و احساس آرامش را از فضای خانه دور میکند. گاهی برای زیبا کرن خانه ی خود از اکسسوری های بسیار زیاد استفاده میکنید که این کار نه تنها زیبایی ایجاد نمیکند بلکه باعث بد دیده شدن فضا میشود و چشم را آزار میدهد. از اشکال هندسی بسیار زیاد استفاده نکنید و اگر علاقه دارید فقط در چند موارد از آن ها استفاده کنید.

نقطه ی کانونی

در خانه و اتاق خود یک نقطه ی کانونی داشته باشید. اگر اتاق شما نقطه ی کانونی ندارد آن را ایجاد کنید. مثلا یک پنجره یا یک قفسه ی کتاب میتواند نقطه ی کانونی اتاق شما باشد. بعد از پیدا کردن نقطه ی کانونی اتاق میتوانید اطراف آن را تزئین کنید و از رنگ آن در موارد دیگر استفاده کنید. با ایجاد کردن نقطه کانونی و تزئین، آن مکان را به یک مکان مورد توجه تبدیل میکنید.

                                                                                   ایجاد نقطه ی کانونی

 

زاویه دید

برای جلب توجه کردن زاویه را در نظر بگیریم. زاویه ی دید از درب ورودی بسیار مهم است چون در بدو ورود به خانه دید کلی و اولیه به فضای خانه میدهد.

دیوار مخصوص

یک دیوار را انتخاب کنید و به نمایشگاه خانه ی خود تبدیل کنید. آن دیوار را با عکس های خانوادگی خود تزئین کنید. همین کار را با کاغذ دیواری هم میتوانید انجام دهید. یک دیوار را انتخاب کنید و با کاغذ دیواری بپوشانید.

گل و گیاه در خانه

حتما قسمتی از خانه را به گل و گیاه اختصاص دهید. میتوانید یک میز بگذارید جلوی پنجره و روی آن گلدان های مختلف بگذارید. گل ها حس زندگی به خانه میدهند.

                                                                                   گل و گیاه های مختلف در خانه

 

نکات قاب عکس ها

حتما برای نصب قاب عکس به سه نکته توجه کنید، اندازه ی مبلمان، ابعاد دیوار و ابعاد تابلو. دقت کنید تابلو را نباید زیاد بالا نصب کرد تا در معرض دید باشد.

اولویت ها در چیدمان

حتما در هنگام چیدمان اول مبلمان و لوازم بزرگ را بچینید و بعد به میز عسلی ها و وسایل تزئین برسید. همه ی مبل ها را کنار دیوار نچینید و از وسط اتاق استفاده کنید تا به فضا عمق دهد.

رنگ ها در چیدمان

به ترکیب رنگی در دکوراسیون بسیار توجه کنید. حتما رنگ کفپوش خانه ی خود را در نظر بگیرید و با دیگر اثاثیه های خانه ی خود هماهنگ کنید در این مورد به مطلب تاثیر رنگ ها در دکوراسیون حتما بخوانید.

                                                                           تاثیر رنگ ها در دکوراسیون

 

نورپردازی در خانه

حتما به نورپردازی خانه ی خود توجه کنید این کار جلوه ی محیط را افزایش میدهد. مثلا سعی کنید بالای میز نهار خوری از چراغ استفاده کنید تا محیط را درخشان کند.

فاصله ها

فاصله ی بین وسایل را از یاد نبرید و راه های رفت و آمد را در نظر بگیرید و فاصله ی معقولی بین آن ها بگذارید.

جمع بندی

برای داشتن دکوراسیون جذاب نیاز هست تا نکات بالا را در نظر داشته باشید. حتما نسبت به اندازه و متراژ خانه ی خود، وسایل و ابزار تهیه کنید تا با کمبود جا روبرو نشوید و به رنگ فضا و اثاثیه توجه داشته باشید تا محیط را دلباز و زیبا کنید.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر