چطور پارکت لمینت را تمیز کنیم ؟

چطور پارکت لمینت را تمیز کنیم ؟

پارکت های چوبی یکی از کفپوش هایی هستند که زیبایی بسیاری دارند ولی هم گران قیمت هستند و هم نگهداری آن ها سخت میباشد. اما پارکت لمینت ها که امروزه در مکان های مختلفی به عنوان کفپوش بسیار مورد استفاده قرار میگیرند، زیبایی پارکت های چوبی را دارند ولی مانند آن ها سختی های نگهداری را ندارند.

زمانی که پوشش کف مکان مورد نظرتان پارکت لمینت میباشد، یکی از دغدغه های ذهنیتان نحوه ی نظافت کردن آن میباشد و شاید سوال پیش بیاد چطور پارکت لمینت را تمیز کنیم، تا مدت های زیادی سالم و مثل روز اول بماند.

 

روش تمیز کردن پارکت لمینت چیست ؟

توجه داشته باشید با روش هایی که سرامیک و کف های سنگی را تمیز میکردید دیگر نمیتوانید پارکت را تمیز کنید چون هم امکان ایجاد خط و خش بر روی لمینت ها وجود دارد و هم پارکت لمینت ها به آب حساس هستند.

 

جارو برقی

یکی از راه های تمیز کردن پارکت لمینت که میتوان گفت اولین راه نیز هست پاک کردن گرد و غبار از روی زمین میباشد. برای این کار بهتر است از جارو برقی استفاده کنید و البته سر جارو برقی طوری نباشد که روی لمینت خط و خش ایجاد کند. سعی کنید حداقل هفته ای دو بار لمینت های خود را از گرد و غبار تمیز کنید.

                                                                      تمیز کردن غرد و غبار با جارو کشیدن

تی کشیدن

یکی دیگر از کار هایی که میتوان انجام داد تی کشیدن بعد از نظافت زمین با جارو برقی است. وقتی گرد و غبار پارکت لمینت ها پاک شدند میتوانید با یک تی حوله ای که خیلی خیس نباشد لمینت های خود را تمیز کنید. بعد از تی کشیدن اگر نیاز بود حتما با یک دستمال نرم لمینت را خشک کنید تا رطوبتی روی آن نماند.

                                                                              تی کشیدن پارکت لمینت

مواد شوینده

هیچ وقت از آب به مقدار زیاد، و یا مواد شوینده شیمیایی برای تمیز کردن لمینت استفاده نکید چون مواد شیمیایی لایه ی رویی لمینت را از بین میبرد و باعث کاهش طول عمر و خراب شدن لمینت ها میشود.حتما از مواد شوینده مخصوص پارکت لمینت استفاده کنید تا مشکلی پیش نیاید. البته دقت داشته باشید از شوینده ها گاهی استفاده کنید.

نکات تکمیلی مهم

از آب زیاد برای تمیز کردن پارکت لمینت استفاده نکنید و حتما بعد از تمیز کردن آن را خشک کنید.

اگر مایعی روی پارکت ریخت سریع آن را خشک کنید تا در پارکت نفوذ نکند.

برای خشک کردن و پاک کردن لمینت از دستمال نرم استفاده کنید تا خط و خش ایجاد نشود.

برای تمیز کردن موادی مانند آدامس و یا شمع میتوانید از مواد شوینده مخصوص پارکت استفاده کنید و یا یک قطعه یخ را روی مکان مورد نظر گذاشته و بعد با یک وسیله ی نازک مانند کارت عابر بانک آن را از سطح زمین جدا کنید و بعد جای رد آن را سریع پاک کنید.

                                                                              تمیز کردن پارکت لمینت با بهترین روش ها

 

جمع بندی

اگر پارکت لمینت مکان مورد نظر خود را به صورت منظم نظافت کنید، نکاتی که در بالا اشاره شد را رعایت کنید، طول عمر پارکت خود را بسیار افزایش میدهید و میتوانید پارکت لمینت خود را بعد از چند سال نیز به صورت روز اول نگه دارید.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر