چرا پارکت باد میکند ؟

چرا پارکت باد میکند ؟

وقتی نوبت به دکوراسیون داخلی میرسد، یکی از موارد مهم کف پوش مکان مورد نظر میباشد. وقتی بعد رعایت موارد بسیار مهم کف پوش مورد نظر و مناسب خود را انتخاب کردید، و اگر این انتخاب پارکت باشد، بعد از نصب آن با چالش های جدیدی روبرو خواهید شد و مسائلی مانند نحوه ی شستشوی آن و نگهداری آن، به وجود خواهد آمد. اما یکی از مشکلات پارکت ها که بیشتر افراد با آن ها روبرو میشوند، باد کردن پارکت میباشد. اما چرا پارکت باد میکند؟

پارکت لمینت ها و پارکت ها ممکن است پس از نصب و بعد از گذشت مدت زمانی دچار ورم شوند. و این مورد بسیار آزار دهنده میباشد.

پارکت لمینت ها به دلیل تفاوت در نوع ساخت آن ها از پارکت های چوبی در برابر رطوبت مقاوم تر هستند و کم تر در معرض باد کردن هستند. اما کلا به چند دلیل پارکت ها باد میکنند.

                                                                          چرا پارکت ها باد میکنند؟

 

دلایل باد کردن پارکت ها

یکی از دلایل باد کردن پارکت ها، نصب نا مناسب آن ها میباشد. اگر نصاب در هنگام نصب دقت کافی نداشته باشد میتواند موجب باد کردن پارکت ها بشود.

                                                                              نحوه ی نصب پارکت لمینت

 

دلیل بعدی ورم کردن پارکت ها، نفوذ آب میباشد، که البته به دلایل مختلف این اتفاق میتواند رخ دهد. مثلا عبور لوله ی آب غیر استاندارد و دارای نشتی از زیر آن و یا نفوذ آب حمام و یا دستشویی. البته اگر روی پارکت هم آب و یا مایعی ریخت حتما باید آن را سریع خشک کرد تا از نفوذ آب جلوگیری کنید.

                                                              وجود رطوبت یکی دیگر از دلایل باد کردن پارکت

 

یکی دیگر از دلایل باد کردن پارکت ها، سیستم گرمایش از کف میباشد. در سیستم گرمایش از کف با عبور آب گرم از لوله ها زیر کفپوش باعث گرم کردن فضا  میشود. اگر یکی از این لوله ها نشتی داشته باشد باعث ایجاد ورم میشود.

پارکت ها برای انبساط و انقباض نیاز به فضا دارند و اگر روی آن ها وسایل سنگین قرار بگیرد مانع از تحرک آن ها میشود. برای حل این مشکل باید سنگینی را روی چند بخش، پخش کرد.

آخرین دلیل باد کردن پارکت ها و پارکت لمینت ها کیفیت آن ها میباشد. حتما باید به چوب استفاده شده در پارکت ها و روش ساخت پارکت لمینت ها دقت شود تا کیفیتی خوب را تهیه کرد و از پارکت مناسبی استفاده کرد.

                                                                                  پارکت های مدل جناقی

 

گروه هاوین با برند پارکت بوهمبرگ، یکی از بهترین و با کیفیت ترین پارکت لمینت ها را تولید میکنند. و بهترین پارکت ها را به بازار عرضه میکنند.

سخن آخر

برای داشتن کفپوشی مناسب و دارای طول عمر بسیار حتما موارد بالا را رعایت کنید تا پارکت شما برای چند سال دوام داشته باشد و به راحتی از آن استفاده نمایید.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر