پارکت‌های متفرقه دارای چه معایبی هستند؟

پارکت‌های متفرقه دارای چه معایبی هستند؟

پارکت‌های متفرقه دارای چه معایبی هستند؟

با توجه به مزایای خوب پارکت لمینت از جمله دوام و زیبایی، این نوع کفپوش‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و با افزایش تقاضای تولید، در این میان افراد سودجو با تلاش بر ارائه محصولات بی‌‎کیفیت و ارزان، می‌خواهند توجه خریداران را به خود جلب کنند. امروزه انواع پارکت‌های متفرقه در بازار وجود دارد و متاسفانه اکثر افراد بی تجربه برای پرداخت هزینه کمتر به اشتباه از این نوع پارکت‌ها خرید می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید یک کفپوش کاربردی و زیبا تهیه کنید بهتر است در مورد معایب خرید پارکت‌های متفرقه مطلع شوید تا از پرداخت هزینه اضافی برای این محصولات جلوگیری شود.

پارکت‌های متفرقه

بهتر است قبل از اینکه به معایب پارکت‌های متفرقه بپردازیم، آشنایی بیشتری در مورد آن داشته باشیم. پارکت‌های متفرقه تنها به قصد سود آوری تولید می‌شوند و تولید کنندگان آن توجهی به کیفیت و طول عمر پارکت نمی‌کنند. با توجه به علاقه‌مندان زیاد پارکت لمینت، مشتری بدون توجه به کیفیت محصول گول ظاهر و قیمت پایین آن را می‌خورد. اما باید بدانید که قیمت پایین پارکت صرفا نمی‌تواند معیار انتخاب پارکت باشد.

معایب پارکت‌های متفرقه

شرکت‌های مطرح جهان از دستگاه‌ها و مواد اولیه با کیفیت در ساخت پارکت استفاده می‌کنند. در مقابل کسانی هستند که به دلیل استفاده از مواد اولیه ارزان و دستگاه‌های ضعیف، پارکت‌های تولید می‌کنند که نسبت به پارکت‌های اصلی کیفیت بسیار پایینی دارند و شامل ایراداتی هستند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

عدم داشتن درجه سایش استاندارد

با توجه به ساخت غیر اصولی پارکت لمینت متفرقه قطعا انتظار درجه سایش مناسب نداریم. هنگام خرید پارکت لمینت، درجه سایشی مناسب را با توجه به نیاز مکان مورد نظر خود انتخاب می‌کنیم در مقابل به دلیل عدم رعایت استاندارد سایش و استفاده از مواد بی کیفیت انتخاب پارکت لمینت متفرقه با درجه مورد نظر امکان پذیر نخواهد بود. اگر از این پارکت‌ها استفاده کنید با کمترین ضربه و کشش مبلمان، متوجه خرابی آن خواهید شد و پارکت ظاهر تمیز و زیبای اولیه خود را از دست می‌دهد.

مشکل نصب

از مشکلات اصلی پارکت‌های متفرقه، عدم امکان نصب درست آن‌ها است. این پارکت‌ها را با دستگاه‌های بی کیفیت می‌سازند به خاطر همین اندازه آن‌ها به صورت استاندارد نیست و هنگام نصب و قرار دادن قطعه‌ها کنار هم، به مشکل بر می‌خوریم. همچنین عدم نصب اصولی موجب می‌شود رطوبت به راحتی به داخل پارکت نفوذ کرده و آسیب پذیر باشد.

رطوبت پذیری

به خاطر عدم استفاده از مواد ضد آب در ساخت پارکت‌های متفرقه، لایه آن نسبت به رطوبت مقاوم نیست و با تماس با آب ورم می‌کند. در این صورت با ریخته شدن مایعات روی این پارکت، چوب و لایه آن از هم جدا شده و ظاهر زشتی پیدا می‌کند. در این صورت با وجود مقرون به صرفه بودن هزینه اولیه آن باید هزینه اضافی بیشتری برای تعویض پرداخت کنید.

                                                                        معایب استفاده پارکت‌های متفرقه

استحکام کم

مواد داخلی پارکت‌های متفرقه به خاطر استفاده از مواد ارزان و با کیفیت، استحکام لازم یک کفپوش استاندارد را ندارد. به خاطر همین با فشار کمتر دچار فرو رفتگی یا ترک خوردگی خواهد شد. همچنین اگر تایل‌هایی که قطعات پارکت را کنار هم محکم نگه می‌دارد، آسیب ببیند؛ موجب جا به جایی تخته‌ها از کنار هم خواهد شد.

عدم امکان نظافت آسان

از دردسر سازترین مشکلات پارکت لمینت متفرقه، تمیز نشدن آن است. جنس لایه لمینت این پارکت‌ها طوری است که می‌تواند مواد چربی و مایعات را که روی آن می ریزد، جذب کند. در این صورت لکه‌هایی که روی آن تشکیل می‌شود، به سختی تمیز می‌شوند. همچنین به خاطر آسیب پذیری آن بعد از تمیز کردن، شکل پارکت نسبت به ظاهر اولیه آن دچار تغییر می‌شود.

سخن پایانی

پارکت‌های لمینت متفرقه، غیر اصولی و با مواد کم کیفیت تهیه شدند و استفاده از آن‌ها نه تنها هزینه کمتری ندارد بلکه با تعویض مکرر قطعه‌های خراب شده آن، مجبور هستید هزینه بیشتری خرج کنید. برای همین توصیه می‌کنیم هنگام خرید بیش از هزینه اولیه به دوام و استحکام آن‌ها توجه کنید. طول عمر پارکت‌‌های استاندارد بیشتر از پارکت‌های متفرقه می‌باشد و در طولانی مدت به تعویض آن‌ها نیاز نخواهید داشت.

آیا پارکت لمینت‌های متفرقه خدمات پس از فروش دارند؟

بیشتر برندهای متفرقه از هیچگونه خدمات پس فروش برخوردار نیستند. پس هنگام خرید نباید انتظار زیادی از گارانتی، نصب رایگان و سایر خدمات پس از فروش محصول را داشته باشید. به خاطر همین بهتر است بیشتر از کمیت به کیفیت پارکت اهمیت دهید.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر