پارکت لمینت یا پارکت چوبی؛ کدام یک کفپوش بهتری است؟

پارکت لمینت یا پارکت چوبی؛ کدام یک کفپوش بهتری است؟

پارکت به علت داشتن طرح و رنگ زیبا و جذاب به یک کفپوش پر کاربرد تبدیل شده است. پارکتی که انتخاب می‌کنید علاوه بر هماهنگی با سلایق و نیاز شما باید با محیط نصب آن متناسب باشد. هنگام خرید پارکت، مقاومت، نگهداری آسان و هزینه نصب آن حائز اهمیت است. با دقت و بررسی دقیق، می‌توانید پارکتی را انتخاب کنید که در مدت زمان استفاده از آن شما را خوشنود نگه دارد. پارکت لمینت و پارکت چوبی از محبوب‌ترین کفپوش‌های در حال مصرف هستند. هر یک از این دو نوع کفپوش ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. مقایسه پارکت لمینت و پارکت چوبی می‌تواند انتخاب شما را راحت‌تر کند.

مقایسه پارکت چوبی با پارکت لمینت

پارکت چوبی و پارکت لمینت هردو تاثیر بسزایی در استحکام و زیبایی دکوراسیون دارند. پس چطور متوجه شویم که پارکت چوبی بهتر است یا پارکت لمینت؟ برای پاسخ به این سوال باید ویژگی‌های هر کدام را مورد بررسی قرار داد.

  1. ساختار:

پارکت لمینت از لحاظ ظاهری شباهت زیادی با پارکت چوبی دارد و همانند پارکت چوبی، زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد. اما باید بدانید که پارکت چوبی با پارکت لمینت از نظر ساختار تفاوت‌هایی دارد. پارکت چوبی از چوب خالص تشکیل شده در مقابل  پارکت لمینت، چند لایه چوب فشرده با لایه چوبی مصنوعی است.

  1. مقاومت و دوام:

پارکت چوبی مقاومت کمتری نسبت به رطوبت دارد در حال که پارکت لمینت مقاومت بالایی دارد و در برابر رطوبت ورم نمی‌کند. همچنین به علت لایه محافظتی آن در برابر خراشیدگی کمتر آسیب می‌بیند.

  1. تفاوت در نحوه‌ی نصب:

پارکت چوبی برای نصب به چسب نیاز دارد اما پارکت لمینت طوری طراحی شده که با کنار هم قرار گرفتن تخته چوب‌ها قفل شده و نیازی به چسب ندارد. این روش هزینه‌ی کمتری دارد و نسبت به پارکت چوبی آسان‌تر نصب خواهد شد.

  1. تفاوت در قابلیت تعویض:

امکان تعمیر و جا به جایی در پارکت لمینت وجود دارد و می‌توان قطعات آن را از یک‌ مکان جمع کرده و در جای دیگری نصب کرد. در حالی که پارکت چوبی با چسب ثابت شده و امکان جابه‌ جایی ندارد. همچنین در صورت آسیب دیدن بخشی از پارکت لمینت، قابلیت تعمیر آن بخش وجود دارد.

  1. قیمت متفاوت پارکت چوبی و لمینت:

پارکت چوبی به علت طبیعی و لوکس بودن قیمت بیشتری نسبت به پارکت لمینت دارد. همچنین هزینه نصب پارکت چوبی بسیار بیشتر از پارکت لمینت است.

  1. طرح و زیبایی

پارکت چوبی به علت طبیعی بودن حس گرم ودلنشینی به محیط می‌بخشد. با این حال از چوب طبیعی ساخته می‌شود و تنوع طرح و رنگ کمتری نسبت به پارکت لمینت دارد.

از بین پارکت چوبی و پارکت لمینت کدام یک مناسب‌تر هستند؟

تا به این جا احتمالا متوجه برتری پارکت لمینت در کاربرد و راحتی شده‌اید. پارکت‌ لمینت تنوع بیشتری نسبت به انواع طبیعی دارد و امکان هماهنگی آن با محیط بیشتر است. همچنین نگهداری لمینت آسان‌تر از پارکت چوبی است و کمتر آسیب می‌پذیرد. در عوض پارکت چوبی زیباتر است و حس گرمی و دلنشینی را به محیط می‌بخشد. باوجود تمامی این اوصاف، هنوز هم افراد بسیاری پارکت طبیعی چوب را برای کفپوش خود انتخاب می‌کنند.

در انتخاب پارکت‌ می‌توانید شرایط محیط نصب را بسنجید و با توجه به سلیقه و مبلمان یا دکوراسیون مورد نظر خود، پارکت مورد نیازتان را انتخاب کنید.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر