پارکت لمینت یا سرامیک؛ کدام یک را انتخاب کنیم؟

پارکت لمینت یا سرامیک؛ کدام یک را انتخاب کنیم؟

با پیشرفت تکنولوژی، متریال‌های متنوعی برای پوشش کف‌ تولید شدند. با این حال، برخی از این محصولات جایگاه ویژه‌ای دارند و همیشه در لیست پرمصرف‌‌ترین متریال‌ها قرار می‌گیرند. امروزه پارکت لمینت و سرامیک جز پرطرفدارترین و معروف‌ترین متریال‌های موجود در بازار هستند. این مصالح دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که می‌توانند با دکوراسیون خانه، هماهنگی ایجاد کنند. حال یک سوال در ذهن پیش می‌آید که پارکت لمینت بهتر است یا سرامیک؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است، پارکت لمینت و سرامیک را باهم مقایسه کنیم. مقایسه هردو این متریال‌ها می‌تواند در انتخاب کفپوش شما کمک کننده باشد.

سرامیک و پارکت هردو به یک میزان محبوبیت برای پوشش کف استفاده می‌شوند. هردو این متریال‌ها مزایا و معایب خود را دارند در مقایسه‌ی این متریال‌ها می‌توان به ویژگی‌های نصب و نگهداری، مقاومت و دوام، و ظاهر و استایل آن‌ها توجه کرد.

نصب و نگهداری:

نصب پارکت لمینت به سرعت و سهولت انجام می‌شود و نیاز به یک سطح صاف و خشک دارد. پارکت لمینت قابلیت نصب مجدد را دارد و با تمیز کردن و نگهداری مناسب، می‌توان مدت طولانی از آن بهره‌ برد. اما نصب سرامیک نیاز به زیرساخت محکم‌تری دارد و احتمار خطا در نصب سرامیک بیشتر است و نیاز است یک فرد حرفه‌ای برای نصب سرامیک استخدام شود. سرامیک پایدار است و قابلیت جا به جایی پس از نصب در آن وجود ندارد.

 مقاومت و دوام:

پارکت لمینت با وجود لایه‌ی عایقی که دارد، در برابر سایش و لکه‌ها مقاوم است. با این حال، در مقابل آب و رطوبت بیشتر حساسیت دارد و  با آب و رطوبت می‌تواند تغییر شکل دهد. در مقابل سرامیک مقاومت بالایی در برابر خطوش و لکه‌ها داشته و در برابر آب و رطوبت واکنش نشان نمی‌دهد.

ظاهر و استایل:

پارکت لمینت ظاهری مشابه چوب را ایجاد می‌کند و در انواع مختلف رنگ و طرح چوبی تولید می‌شود. سرامیک نیز به دلیل فرآیند تولیدی متفاوت، می‌تواند طرح‌بندی‌های متنوعی داشته باشد.

پارکت حس گرمی به خانه می‌بخشد ولی در مقابل سرامیک سطحی درخشان و سرد دارد.

بین پارکت لمینت و سرامیک کدام یک را به عنوان کفپوش انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب پارکت لمینت و سرامیک باید شرایط محیط را در نظر بگیرید. هر یک از کفپوش‌ها ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را برای محیط‌های متفاوتی مناسب ساخته است. همان طور که گفته شد پارکت برای محیط‌های کم رطوبت و سردسیر مناسب است و در مناطق مرطوب، واکنش نشان می‌دهد. در مقابل سرامیک حس سردی منتقل می‌کند. پارکت ظاهر جذاب و اصیلی دارد و برای دکوراسیون زیبای خانه‌ها مناسب‌تر است.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر