پارکت لمینت چیست ؟

پارکت لمینت چیست ؟

گاهی به فکر تغییر دکوراسیون منزلتان هستید و یکی از راه هایی که می­تواند تفاوت بسیار زیادی در طراحی داخلی خانه شما ایجاد کند پوشش کف است. یکی از زیباترین و شیک ترین کفپوش، پارکت لمینت است که برای تغییر دکوراسیون منزلتان می­تواند خیلی کاربردی باشد.

اما قبل از انتخاب پارکت لمینت به عنوان پوشش کف خانه ی خود بهتر است بدانید پارکت لمینت چیست و چطور باید از آن مراقب کرد.

                                                                         پارکت لمینت در اتاق خواب

 

پارکت چیست

قبل از هر چیزی اول ببینیم خود پارکت چیست. پارکت همان چوب طبیعی است که به شکل الوار درآمده و به بخش های کوچک برش داده شده و با استفاده از چسب آن ها را به هم می­چسبانند و بعد آن ها را سابیده و لاک می­زنند تا براق و صاف شوند.

این نوع کفپوش بسیار گران قیمت و نگهداری از آن بسیار مشکل است چون به آب و رطوبت حساس هستند و به همین دلیل امروزه بیشتر از پارکت لمینت استفاده میشود، که نصب و نگهداری از آن آسان تر است و از پارکت نیز ارزان تر هستند.

                                                                                        پارکت چوبی قهوه ای

 

پارکت لمینت چیست

حالا بریم به سراغ این که پارکت لمینت چیست؟ پارکت لمینت یا لمینت از چند لایه چوب فشرده ساخته شده و از موادی به نام HDF ساخته شده و روکشی از جنس لمینت دارد. این نوع پارکت ها در طراحی و معماری داخلی خیلی استفاده می­شوند چون بسیار شیک و با دوام هستند و نصب کردن آن ها بسیار ساده و راحت است و به خاطر همین دلایل به یکی از محبوب ترین کف پوش ها تبدیل شده اند.

                                                                       کفپوش مناسب اتاق خواب

 

نصب آسان

یکی از مزیت های پارکت لمینت نصب آسان آن است به این صورت که، دور تا دور لمینت ها شیار هایی وجود دارد که به آن ها کلیک می­گویند و در هنگام نصب درون هم قرار میگیرند و قفل می­شوند و حتی میتوان در زمانی که میخواید از هم جدا کنید و دوباره در محیطی دیگر نصب کنید. ولی چون نحوه ی نصب پارکت ها به این صورت نیست و با چسب است هم خیلی کثیف کاری می­شود و هم امکان جدا کردن پارکت از یکدیگر وجود ندارد.

اجزای پارکت لمینت

۴ لایه تشکیل دهنده پارکت لمینت.

  1. لایه اول (لایه رویی) از لمینت هست و محافظی در برابر آب، خش، ضربه و حرارت است و درجه ی آن با AC ( درجه مقاومت سایشی) مشخص میشود. این لایه ضخامت های متفاوت دارد و هر چه قدر ضخامت آن بیشتر شود مقاومت آن بیشتر شده و در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد باید از پارکت لمینت های با ضخامت بالا استفاده کرد.
  2. لایه دوم کاغذ دکوراتیو است که طرحی از چوب دارد.
  3. لایه سوم که مغزی لمینت است از HDFو یا MDFساخته شده و رابطه مستقیم با درجه مقاومت سایشی دارد.
  4. لایه چهارم که برای بالانس و ایجاد توازن و عدم قوس پذیری تخته است.

مزایای پارکت لمینت

پارکت لمینت ها مقاوم هستند در برابر خش و ضربه، همچنین ضد کپک و ضد لک هستند، بنابراین مناسب هستند برای محیط های شلوغ و پر رفت و آمد و خانواده هایی که فرزندان کوچک دارند.

  •  به خاطر ساختاری که دارند دارای رنگ ها و طرح های مختلفی هستند و در طراحی داخلی و معماری خانه ها میتوان نسبت به دکوراسیون اتاق و طراحی که دارد رنگ و طرح مناسب را انتخاب کرد و فضایی جذاب و شیک به وجود آورد.
  • این نوع کفپوش ها کم هزینه تر از دیگر موارد هستند و برای صرفه جویی در هزینه ها بسیار مناسب هستند.
  • نصب پارکت لمینت ها بسیار راحت است و کثیف کاری ندارد و بلافاصله بعد از نصب میتوان از مکان استفاده کرد و البته به دلیل نصب راحت میتوان هر زمان لازم شد پارکت لمینت را جمع کرد و در مکان دیگری نصب کرد.
  • از مزیت های دیگر لمینت ها نظافت آسان آن ها است چون مقاوم تر هستند نسبت به پارکت در برابر روطوبت، شما میتوانید با یک تی خیلی راحت پارکت لمینت های خود را تمیز کنید.
  • قبل از نصب پارکت لمینت روی کف یک لایه فوم پهن میکنند و این فوم عایقی برای صدا و حرارت است.

                                                                   پارکت لمینت با رنگ های مختلف

 

معایب پارکت لمینت

پارکت لمینت ها به رطوبت و آب، نسبت به کف های سنگی و سرامیک حساس تر است و اگر روی پارکت لمینت آب بریزد سریع باید خشک شود.

اگر از پارکت لمینت های بی کیفیت و بی نام ونشان در دکوراسیون و طراحی خانه خود استفاده کنید می­تواند مشکل باد کردن به دلیل بی کیفیتی کلیک ها و یا خورده شدن توسط موریانه را برای شما داشته باشد.

گروه هاوین با برند پارکت بوهمبرگ، بزرگترین تولید کننده پارکت لمینت در ایران بهترین و با کیفیت ترین لمینت ها را با تنوع طرح و رنگ، در اختیار شما عزیزان قرار می­دهد تا متناسب با طراحی داخلی مکان مورد نظر و بودجه ی در نظر گرفته شده، بهترین و با کیفیت ترین پارکت لمینت را انتخاب و خریاری کنید.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر