پارکت اتاق خواب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

پارکت اتاق خواب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

پارکت به عنوان یک کفپوش جذاب، تاثیر قابل توجهی بر دکوراسیون و ظاهر کلی اتاق خواب دارد. در نتیجه انتخاب پارکت اتاق خواب اهمیت دوچندانی دارد.

همانطور که می‌دانید، پارکت‌ها انواع مختلفی دارند. آگاهی از نکات انتخاب پارکت برای فضاهای مختلف، شما را برای خریدی مناسب کمک خواهد کرد. در این متن با پارکت مناسب اتاق خواب بیشتر آشنا خواهیم شد.

  • چرا پارکت برای اتاق خواب مناسب است؟

طرح‌های پارکت بسیار متنوع هستند و این تنوع به شما اجازه می‌دهد تا پارکت را با سلیقه و سبک دکوراسیون خود هماهنگ کنید. پارکت می‌تواند به راحتی با تمام سبک‌های دکوراسیونی چون کلاسیک، مدرن، روستایی و… هماهنگ شود. با انتخاب پارکت مناسب، می‌توانید دکوراسیون دلخواه خود را در اتاق خواب ایجاد کنید.

وجود پارکت باعث یکپارچه شدن کف اتاق خواب شده و از نفوذ رطوبت جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این با کمک این متریال کاربردی، ظاهر اتاق شما جذاب‌تر خواهد شد.

طرح و الگوی مناسب پارکت اتاق خواب

اولین نکته‌ای که در انتخاب پارکت به ذهن می‌رسد، انتخاب طرح و الگوی مناسبی از پارکت برای محیط و هماهنگ کردن آن با سایر لوازم دکوراتیو است. همچنین نکات متعددی برای انتخاب طرح مناسب پارکت، مدنظر است.

  • در اولین قدم، توجه به متراژ فضای اتاق مهم است. رنگ و الگوی پارکت، بر این اساس انتخاب خواهد شد. اتاق خواب مکانی برای استراحت، کار و درس خواندن است، به همین علت، انتخاب صحیح متریال‌ها بسیار مهم است. انتخاب اشتباه طرح پارکت، می‌تواند اتاق را از حالت عادی آن کوچک‌تر و یا شلوغ‌تر نشان دهد.
  • بهتر است برای اتاق‌های کوچک‌تر از طرح‌های ساده‌تری استفاده کرد تا محیط بازتر شود. پارکت‌هایی با الگوهای پیچیده و خط‌دار، اتاق را به محیطی تاریک‌تر و کوچک‌تر تبدیل می‌کنند.
  • می‌توانید الگوی پارکت را با سایر لوازم اتاق هماهنگ کنید تا دکوراسیون زیبا و یکنواختی در اتاق ایجاد کنید. به طور مثال طرح‌های هماهنگ پارکت با کاغذ دیواری و مبلمان بسیار جذاب خواهد بود. همچنین ست کردن پارکت و قرنیز برای یکنواخت کردن دکوراسیون و زیباتر دیده شدن آن ممکن است.

رنگ مناسب پارکت برای اتاق خواب

رنگ پارکت از مهم‌ترین عناصری است که در انتخاب پارکت باید به آن توجه کرد. رنگ مناسب پارکت برای اتاق خواب به سلیقه شما و دکوراسیونتان بستگی خواهد داشت. اما باید این را در نظر بگیرید که رنگ تاثیر زیادی بر حس و حال محیط و زیبایی آن می‌گذارد‌. برای همین بهتر است شرایط اتاق و تناسب رنگ پارکت با عناصر دکوراسیون را در نظر بگیرید.

اگر اتاق خواب شما کوچک است یا نور کافی ندارد، پارکت روشن می‌تواند به اتاق احساس فضای بزرگتر و روشنی بیشتری بدهد. رنگ‌هایی مانند سفید، بژ روشن، خاکستری روشن یا صورتی روشن می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای اتاق خواب شما باشد. اگر می‌خواهید اتاق خوابتان را با یک ظاهر سنگین‌تر و شیک‌تر تزئین کنید، پارکت تیره‌تری انتخاب کنید. رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای تیره، بلوطی، مشکی یا نوک مدادی می‌توانند به اتاق یک حس مدرن و ارگانیک بدهند.

اگر دوست دارید زیبایی و گرمای چوب طبیعی را در اتاق خوابتان احساس کنید، می‌توانید از پارکت با رنگ چوب طبیعی استفاده کنید. این گزینه با تمامی رنگ‌ها و دکوراسیون‌ها سازگار است و به دلیل طبیعی بودن آن، احساس آرامش بیشتری دارد. در آخر توصیه می‌شود نمونه‌هایی از پارکت‌های مختلف را در اتاق خواب خود قرار داده و با نور موجود در اتاق، نوع بافت چوب و رنگ‌ها بررسی نمایید.

 انتخاب پارکت بادوام و مقاوم برای اتاق خواب

پارکت‌ها از مصالحی هستند که سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند بنابراین باید پارکتی را انتخاب کرد که با گذشت سال‌ها بتواند کیفیت اولیه خود را حفظ کند. در هنگام خرید پارکت باید نوع سیستم گرمایشی، شرایط آب‌ و هوایی و تابش نور آفتاب اتاق را در نظر بگیرید. پارکت‌هایی با لایه‌ی محافظتی در برابر سایش مقاوم هستند. همچنین پارکت‌ها باید در برابر اجسام سنگین مانند کمد و تخت خواب مقاومت نشان دهند. برای اینکه مطمئن شوید که پارکت شرایط محیط را دارد یا نه باید از نوع پارکت از نظر جنس چوب و زیر ساخت مورد نیاز برای نصب آن اطمینان حاصل کنید.

با انتخاب پارکت مناسب، اتاق خواب خود را زیباتر کنید.

زیباسازی فضای خوابتان، از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای بهبود کیفیت خواب خود انجام دهید. پارکت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای عایق بندی و زیباسازی چیدمان فضاهای مختلف خانه است. حال که نکات انتخاب صحیح پارکت برای اتاق خواب را خواندیم، می‌توانید از میان طرح‌های خیره‌کنند و باکیفیت پارکت، مدلی مطابق با سلیقه خود انتخاب نموده و فضایی با زیبایی و رفاه بالا برای خود بسازید.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر