معماری داخلی چیست؟

معماری داخلی چیست؟

معماری داخلی را می‌‌توان طراحی فضای داخلی یک ساختمان یا سرپناه دانست. معماری داخلی از ابتدای ساخت یک ساختمان نقش اساسی دارد. البته در هنگام بازسازی ساختمان نیز معماری داخلی علم و هنری است که فضای شما را دگرگون می‌کند. معماری داخلی هدفی را دنبال می‌کند که آن هدف طراحی فضایی است که احساس رضایت را به استفاده کنندگان هدیه دهد. در طراحی فضای داخلی باید به تمام جزئیات دقت شود و در نهایت متناسب با نیاز‌ها، فرهنگ‌ها و موقعیت جغرافیایی منطقه اصول معماری پیش رود. اگر بخواهیم یک جواب ساده به سوال معماری داخلی چیست بدهیم، باید بگوییم معماری داخلی یک سبک یا روش طراحی و ساخت برای فضای داخلی با توجه به تمام ویژگی‌های فیزیکی آن است.

                                                                 معماری ترکیبی از علم و هنر است.

تغییرات معماری داخلی در ساختمان‌های قدیمی

اگرچه اصول پایه و اولیه در ساختمان‌ها توسط اولین معمار پایه‌ریزی می‌شود اما به مرور زمان و بعد از گذشته سال‌ها به دلایل مختلفی ممکن است تغییراتی در فضای داخلی آن ساختمان ایجاد شود. بسیاری از سازه‌های قدیمی و باستانی در دوره‌های متفاوت زمانی توسط طراحان مختلف و باتوجه به نیاز‌های جامعه تغییر کرده‌‌اند. معماری به ما می‌گوید هیچ ساختمانی واقعا کامل و بدون تغییر نخواهد بود. ممکن است ساختمان‌هایی را مشاهده کنید که سال‌ها نمای خارجی آنها به شکل اولیه است اما فضای داخلی آنها چندیدن بار تغییر کرده است. استقلال معماری داخلی به ما نشان می‌دهد که فضای داخلی ساختمان‌ها باید با‌توجه به نیاز‌ها و خواسته‌های مالکان در دوره‌های زمانی مختلف تغییر کند. حالا شهر‌ها مملو از ساختمان‌هایی هستند که در دوره‌های مختلف زمانی کاربری متفاوتی داشته‌اند و این هنر معماری داخلی است. با این حال مشخصات و قدرت فنی یک ساختمان نیز در بقای آن نقشی مهم و حیاتی دارد. معماری داخلی راهی برای تغییر ساختمان‌های موجود متناسب با کاربری‌های مختلف و جدید است.

                                           با کمک معماری داخلی می‌توان کاربری فضا‌ها را تغییر داد.

تکامل در طراحی و معماری داخلی چیست؟

بخش مهمی از تکامل و پیشرفت معماری داخلی به تغییرات در نگرش و افکار عموم مردم در دوره‌های مختلف زمانی بستگی دارد. معماری داخلی به دنبال یافتن راهکار‌هایی خلاقانه در ساخت و سازی است که بیشترین همخوانی را با محیط داشته باشد. دوستی با محیط زیست نیز یکی از عواملی است که تکامل در طراحی داخلی این روز‌ها بیشترین اهمیت را به آن می‌دهد. توجه به اصول زیبایی و استفاده صحیح از منابع به همراه دوستی با محیط زیست معنای حقیقی تکامل در دنیای معماری داخلی است.

                                     تکامل معماری داخلی در تمام جزئیات موجود در فضا‌های داخلی دیده می‌شود

آموزش معماری داخلی چیست؟

آموزش معماری داخلی، شناخت و مطالعه پیرامون سبک‌های معماری، طراحی تاریخی، قوانین و ایمنی ساختمان، حفظ و بازسازی ساختمان‌های قدیمی، ترسیم پلان‌های طرح‌های اصلی و ساخت مدل‌های فیزیکی و مجازی (مبتنی بر رایانه) می‌باشد. بسیاری از افراد معماری داخلی را با طراحی و دکوراسیون داخلی یکی می‌دانند اما این‌گونه نیست. معماری داخلی تشابه بسیاری به طراحی و دکوراسیون داخلی دارد اما در حقیقت معماری بیشتر بر روی ساخت‌و‌ساز تمرکز دارد. دانش آموختگان در هر دو زمینه تمام نکات لازم برای طراحی فضای داخلی ایمن و مناسب با نیاز‌های مالکان را می‌آموزند. افرادی که در رشته معماری داخلی مشغول به آموزش و تحصیل هستند فراتر از آموزش‌های هنری مانند چیدمان مبلمان در یک آپارتمان، اصول فنی و مقاوم سازی لرزه‌ای (ایمن سازی ساختمان‌ها و به ویژه ساختمان‌های قدیمی در برابر زلزله) را نیز می‌آموزند.

                              در آموزش معماری به بسیاری از نکات که مربوط به نقشه داخلی است اهمیت داده می‌شود.

تعریف اساسی در رابطه با معماری داخلی

معماری داخلی در امتداد معماری و طراحی محیط قرار دارد. معماری داخلی برنامه‌ای است که افراد را برای ساخت فضایی با اصول و استاندارد‌ها آموزش می‌دهد. اصول‌هایی که مربوط به سیستم‌های سازه‌ای، طراحی سیستم‌های گرمایش و سرمایش، طراحی داخلی، کاربرد‌های نهایی خاص و مسئولیت‌ها و استاندارد‌های حرفه‌ای است. در بسیاری از کشور‌های اروپایی، کشور آمریکا و استرالیا علاوه بر کسب مدرک معماری داخلی برای فعالیت در این زمینه نیاز به دریافت مجوز با شرایط خاص نیز می‌باشد.

                             رعایت اصول و تکنیک‌های صحیح معماری داخلی فضای ما را لوکس و جذاب می‌کند.

طراحان داخلی چه مسئولیت‌هایی دارند

 ما در رابطه با معماری داخلی برای شما توضیحاتی نوشتیم و حالا کمی به بررسی طراحی داخلی می‌پردازیم. طراحان داخلی برای شما فضایی دلخواه می‌سازند، آنها عوامل مختلفی مانند: رفاه شما، بزرگ‌تر و پر نور‌تر نشادن فضا را در اولویت قرار می‌دهند. پس از بررسی بودجه و علایق شما، مدل‌های فرضی را برای شما ترسیم می‌کنند. طراحان داخلی از برنامه های CAD و BIM برای طراحی پلان‌های دو بعدی و سه بعدی استفاده می‌کنند. با‌توجه به مدل‌های پیش فرض حدود هزینه برای شما مشخص می‌شود و راهکار‌هایی برای بهبود فضای شما مانند استفاده از کاغذ دیواری و کف‌پوش‌ها پیشنهاد می‌شود. گروهی از طراحان به صورت عمومی برای تمام بخش‌ها و گروهی از طراحان به صورتی تخصصی فقط یک بخش خاص، برای مثال بخش‌های تجاری یا اداری را طراحی می‌کنند. 

                                        طراحی داخلی در برخی از موارد به معماری داخلی شباهت دارد.

محیط و برنامه کاری برای معماران و طراحان داخلی

معماران داخلی معمولا دارای دفاتر کاری مخصوص هستند و شما با مراجعه به چنین دفاتری می‌توانید در رابطه با پروژه‌های کاری خود با آنها مشورت کنید. معماران داخلی با بیشتر طراحان و مهندسان در تعامل هستند تا بتوانند پروژه‌های پیچیده را نیز به درستی انجام دهند. تمام پروژه‌ها از زمان شروع تا پایان تحت نظارت مستقیم معماران انجام می‌شود تا مراحل و نتیجه نهایی بدون هیچ مشکلی و نقص فنی باشد. طراحان داخلی اما بیشتر به صورت پروژه‌ای و با مراکز مختلف همکاری دارند و هنگامی که برای انجام طراحی فضای خود از آنها کمک می‌گیرید ابتدا در رابطه با تمام جزئیات تحقیق کرده و سپس مراحل کار را آغاز می‌کنند. تمام معماران و طراحان به صورت تمام وقت برای انجام پروژه‌های کاری فعالیت می‌کنند.

                                                      معماران داخلی دفاتر کاری مخصوص به خود را دارند.

سخن پایانی در رابطه با معماری داخلی چیست

معماری داخلی بر روی فضای داخلی تمرکز دارد و با ادغام علم و هنر فضایی مطلوب را برای شما می‌سازد تا در محیط داخلی خود آرامش را تجربه کنید تفاوتی ندارد فضای داخلی مربوط به منزل یا محیط‌های کاری و اداری باشد آنچه مهم است حس رضایت شما از فضای داخلی است. این نوع از معماری قدرت تغییر کاربری یک ساختمان را در سال‌های متفاوت داشته و متناسب با فرهنگ‌ها و نیازهای مختلف پیش می‌رود. در آخر باید بگوییم مهارت معماران داخلی و نقش حیاتی شغل آنها در زندگی ما بسیار ارزشمند است.

                                                         با بررسی بودجه شما طراحی داخلی برای فضای شما انجام می‌شود

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر