مزایا و معایب کفپوش پارکت لمینت

مزایا و معایب کفپوش پارکت لمینت

مزایا و معایب کفپوش پارکت لمینت

کفپوش های چوبی همیشه یکی از بهترین انتخاب ها در میان صاحبان خانه بوده است – و به درستی هم همینطور است. این کفپوش ها بی انتها و ظریف به نظر می رسند و می توانند خانه شما را نسبتاً مجلل جلوه دهند. ناگفته نماند، آنها به خانه شما ارزش می افزایند و به شما کمک می‌کنند در زمان فروش مجدد قیمت بالاتری دریافت کنید. با این حال، اگر از طرفداران تخته های چوبی مستقیم در خانه خود نیستید، باید فرصتی برای کفپوش پارکت لمینت در نظر بگیرید.

پارکت لمینت اساساً شامل قطعات کوچک چوبی هایی است که به صورت تکراری یا موزاییک مانند چیده شده اند. این مواد کفپوش در کیفیت های متفاوتی موجود است.

در صورت نصب صحیح، کف پارکت می تواند بسیار خیره کننده باشد. علاوه بر اینکه ظاهری گرم و دنج به خانه شما می‌بخشد، ظاهر سه بعدی آن ها نیز کمی عمق و بافت به فضای شما می‌بخشد.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت روزافزون این سبک کفپوش مقرون به صرفه بودن آن است. آنها همچنین در مقایسه با سنگ مرمر و سرامیک زیر پا نرم و راحت هستند.

اگر قصد دارید کف‌پوش‌های خود را مجدداً بازسازی کنید، ما برخی از مزایا و معایب برجسته پارکت لمینت را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا نصب آن برای خانه شما مناسب است یا خیر.

مزایای پارکت لمینت

جذاب از نظر زیبایی شناسی

پارکت لمینت را می‌توان در طرح‌های تزئینی متنوعی نصب کرد که به زیبایی منزل شما می‌افزاید. این یک سبک کفپوش منحصر به فرد است که گرما را به دکوراسیون و بافت فضای شما می بخشد. این کفپوش چند تکه را می توان به روش های مختلفی نصب کرد تا متناسب با تم و پالت رنگ خانه شما باشد.

برخی از محبوب ترین الگوهای کف پارکت عبارتند از:

پارکت شاه ماهی (الگوی شیک زیگزاگ)

کفپوش پارکت سبد مربعی

کفپوش پارکت شطرنجی یا مکعبی

کفپوش پارکت سبدبافی

کف پارکت موزاییکی

اساساً، ده ها طرح کفپوش پارکت چوبی برای انتخاب شما وجود دارد.

علاوه بر این، رنگ های کف پارکت معمولاً بین سایه های زرد و قهوه ای متفاوت است.

بادوام

دوام و طول عمر بیشتر دو دلیل اصلی محبوبیت پارکت لمینت است. پارکت لمینت برای چندین دهه برای شما ماندگار خواهد بود، البته تا زمانی که با مراقبت مناسب از آن استفاده کنید.

بسته به نوع و کیفیت چوب، کف‌پوش‌های پارکت می‌توانند ترافیک سنگین پا را تحمل کنند. به طور کلی، آنها همچنین در برابر حیوانات خانگی و کودکان مقاوم هستند. با این حال، طول عمر و استحکام آنها با نصب، نگهداری و البته کیفیت مواد متفاوت است.

تعمیر و نگهداری کم

کفپوش پارکت نگهداری نسبتاً راحتی دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مرتباً آن را با جاروبرقی تمیز کنید یا آنها را با یک جارو نرم جارو کنید. اگر لکه‌ای روی سطح مشاهده کردید، به جای مواد شیمیایی ساینده موجود در بازار، از پاک‌کننده‌های ملایم استفاده کنید.

بودجه پسند

در مقایسه با کفپوش های چوبی سنتی، قیمت پارکت لمینت نسبتاً کمتر است. این به این دلیل است که اکثر کاشی های کف پارکت از تخته های چوب سخت احیا شده ساخته می شوند.

نصب آسان

نصب پارکت لمینت نیز آسانتر از نصب کفپوش چوبی سنتی است. برخلاف تخته های چوب سخت که نیاز به میخ زدن دارند، پارکت لمینت ها را با کلیک می‌توانید به هم وصل کنید یعنی به راحتی می توانید کاشی ها را در هر طرح یا طرحی که ترجیح می دهید بچینید و روی زمین نصب کنید.

معایب پارکت لمینت

مستعد خراشیدگی

درست مانند چوب سخت، کف پارکت لمینت نیز مستعد خراش است. از آنجایی که تعمیر این نوع کفپوش پس از آسیب دیدگی آسان نیست، توصیه می شود برای جلوگیری از خراشیدگی، از فرش و کفپوش زیر مبلمان سنگین استفاده کنید. به همین ترتیب، بسته به نوع چوبی که انتخاب کرده‌اید، پاشنه‌های نوک تیز و کفش‌های با کفی ساینده نیز می‌توانند سطح را خراش دهند.

در برابر رطوبت مقاوم نیست

نصب کفپوش پارکت در آشپزخانه، حمام یا زیرزمین ایده خوبی نیست زیرا در برابر رطوبت مقاومت خوبی ندارد. مانند سایر انواع کفپوش های چوبی، پارکت لمینت به شدت در معرض آسیب ناشی از محیط مرطوب حساس هستند. بنابراین، هر بار که آن را تمیز می‌کنید، باید مطمئن شوید که کف آن کاملاً خشک است، در غیر این صورت، با کاشی‌های چوبی آسیب‌دیده مواجه می‌شوید.

در نور خورشید محو می شود

قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی سخت، به ویژه نور خورشید، برای مدت طولانی، می تواند باعث محو شدن و تغییر رنگ کف پارکت شود. ساده ترین راه برای مقابله با این موضوع این است که مبلمان و فرش های خود را به گونه ای بچینید که نور خورشید که از پنجره ها وارد می شود به طور یکنواخت روی زمین بتابد.

جمع بندی

همانطور که در بالا ذکر شد، نگهداری از کف پارکت کار چندان دشواری نیست. در واقع، اگر از آنها مانند هر نوع دیگر از کفپوش های چوبی مراقبت می کنید، در چند دهه آینده نیازی به نگرانی در مورد پروژه بازسازی کف نخواهید داشت.

برای اینکه مطمئن شوید که کف‌پوش‌هایتان همیشه روشن و براق به نظر می‌رسند، سطح را با یک پاک‌کن میکروفیبر یا پشم خشک کنید تا از شر گرد و غبار یا زباله‌هایی که بعداً ممکن است باعث ایجاد خراش شوند خلاص شوید. گزینه دیگر استفاده از جاروبرقی با اتصال برس آن است.

برای نشت مرطوب، معمولاً به سادگی کف را با دستمال کاغذی پاک کنید. اگر روی کاشی‌های پارکت لکه‌ای از مواد غذایی مشاهده کردید، سعی کنید قبل از اینکه سطح را با یک پارچه تمیز بدون پرز خشک کنید، آن را با یک اسفنج مرطوب تمیز کنید.

همچنین تعدادی پاک کننده شیمیایی ملایم در بازار موجود است که می توانید از آنها برای تمیز کردن کف پارکت خانه خود استفاده کنید.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که از بخارشوی کف پارکت خودداری کنید، زیرا رطوبت بیش از حد می تواند باعث متورم شدن و جمع شدن شود.

پیروی از این نکات نگهداری، تضمین می کند که کف های شما برای همیشه روشن و براق به نظر می رسند و بهترین نتیجه را خواهد داشت.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر