دوام کفپوش لمینت چقدر است؟

دوام کفپوش لمینت چقدر است؟

ماندگاری کفپوش لمینت چقدر است؟ بسته به کیفیت کفپوش، کفپوش لمینت می تواند به طور متوسط بین ۱۵ تا ۲۵ سال یا بیشتر عمر کند.

انتخاب کفپوش مناسب برای خانه شما چیزی بیش از زیبایی شناسی، دوام و استحکام نیز دارد.

اگر تا به حال از خود پرسیده اید که “لمینت کفپوش چقدر دوام می آورد؟” پاسخ ممکن است شما را شگفت زده کند، به خصوص با محصولات جدیدی که امروزه در حال تولید هستند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد پارکت لمینت و مدت زمان ماندگاری آن در خانه به ادامه مطلب مراجعه کنید.

                                                                                      دوام پارکت لمینت

اصول اولیه کفپوش لمینت

کفپوش لمینت زیبا و بادوام است و یک انتخاب همه کاره برای خانه های پرمشغله است. این ماده ظاهر ظریف چوب را تقلید می کند، اما با کسری از قیمت در دسترس مصرف کننده است.

لمینت ضد آب یک گزینه عالی برای کفپوش است، به خصوص اگر قصد دارید آن را در آشپزخانه و حمام نصب کنید. این نوع کف منحصربه‌فرد از لایه‌های مختلفی از مواد از جمله عوامل اتصال دهنده برای محکم نگه داشتن آن تشکیل شده است.

هنگامی که یک روکش یا طرح را برای لمینت انتخاب می کنید، طرح چاپ شده و در تمام طول مواد نقش می بندد. برخلاف وینیل، لمینت طول عمر بیشتری دارد، زیرا برای نمایش رنگ ها و الگوها در کل کف و نه فقط روی سطح ایجاد شده است.

پس از ساخت لمینت، با یک پوشش محافظ شفاف پوشانده می شود. این پوشش به جلوگیری از محو شدن کفپوش و آسیب زیاد آب کمک می کند.

کفپوش لمینت دارای چندین ضخامت مختلف است که می تواند هزینه کل شما و طول عمر کفپوش را تعیین کند. لمینت ضخیم‌تر دوام بیشتری دارد، اما تا حدودی گران‌تر از گزینه‌های نازک‌تر است.

بیشتر لمینت ها در برابر تاب خوردگی و فرورفتگی در اثر ضربه مقاومت می کنند، به این معنی که این کفپوش از نظر دوام کلی با چوب سخت قابل مقایسه است. نصب آسان است و اکثر لمینت ها را می توان در حدود یک روز نصب کرد.

                                                                                  طول عمر پارکت لمینت

نکات تعمیر و نگهداری

مانند هر چیز دیگری در خانه، شما باید از پارکت لمینت خود به خوبی مراقبت کنید تا طول عمر آن را افزایش دهید. کفپوش یک سرمایه گذاری بزرگ است، بنابراین مهم است که هنگام تمیز کردن و نگهداری از کفپوش مراقبت مناسب را انجام دهید.

در حالی که واقعا نمی توانید به این سوال پاسخ دهید که “لمینت کفپوش چقدر دوام می آورد؟” تنها بر اساس تعمیر و نگهداری، نقشی را ایفا می کند. از آنجایی که لمینت دارای روکش نازک و شفافی است، استفاده از محصولات پاک کننده ای که این سطح محافظ را از بین نبرند بسیار مهم است.

استفاده از موادی مانند آمونیاک و سرکه در کف لمینت خودداری کنید. این مواد اسیدی هستند، به این معنی که می توانند لایه محافظ بسیار مهم را از بین ببرند.

اگر برای تمیز کردن کف‌های لمینت خود از موادی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که مرطوب است و خیس نیست. آبی که روی لمینت قرار می گیرد، اگر به سرعت خشک نشود، می تواند باعث کمانش یا تاب برداشتن کف شود.

ناخن‌های حیوان خانگی‌تان را به‌خوبی کوتاه کنید تا روی پوشش کف لمینت شما خراشیده نشود. اگر میخ های تیز یا اشیاء دیگر به لایه بالایی نفوذ کنند، رطوبت می تواند از زیر آن نفوذ کند و باعث آسیب شود.

از جارو و خاک انداز استفاده کنید تا زباله ها و کثیفی ها را از کف خود پاک کنید. یک ضمیمه برس نرم روی جاروبرقی به شما کمک می کند تا بدون نگرانی در مورد خراشیدگی کف به آن مناطق صعب العبور برسید.

هنگام جاروبرقی کف های لمینت، استفاده از برس همزن خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث خراشیدگی و آسیب های دیگر شود. در عوض، جاروبرقی خود را فقط زمانی استفاده کنید که روی زمین سخت قرار دارد تا هیچ ردی از خود برجای نگذارد.

                                                                            پارکت لمینت و طول عمر آن

بنابراین، کفپوش لمینت چقدر دوام دارد؟

اگر لمینت با کیفیتی را انتخاب می کنید که توسط یک سازنده قابل اعتماد ساخته شده است، کف های جدید شما باید حداقل ۱۰ سال یا بیشتر دوام بیاورند. بررسی کنید که آیا کفپوش شما دارای گارانتی است یا خیر، که ممکن است در صورت آسیب دیدن کفپوش شما، تعمیرات را پوشش دهد.

هرچه کف لمینت شما ضخیم تر باشد، می توانید انتظار دوام بیشتری داشته باشید. این به کیفیت نصب شما نیز بستگی دارد. اگر کفپوش به درستی نصب نشده باشد، می تواند به مرور زمان باعث تاب برداشتن، کمانش یا ناهموار شدن لمینت شود.

همچنین بسیار مهم است که نقش خود را برای محافظت از کفپوش های لمینت خود انجام دهید. در صورت امکان فرش‌های منطقه را اضافه کنید و همیشه پایه‌های مبلمان محافظ را زیر پایه‌های مبل‌ها و میزها قرار دهید. تمیز کردن منظم کفپوش های لمینت شما نیز طول عمر آنها را افزایش می دهد.

حداقل، کفپوش لمینت جدید شما باید هشت سال عمر کند. با این حال، بیشتر لمینت ها می توانند بیش از یک دهه دوام بیاورند، به خصوص اگر به خوبی از آن مراقبت کنید و از آن محافظت کنید.

طول عمر کفپوش های لمینت شما ممکن است به میزان تردد پا در یک اتاق خاص نیز بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر خانه ای شلوغ و پر از حیوانات خانگی و کودکان دارید، کفپوش های لمینت شما ممکن است حدود یک دهه دوام بیاورند.

اتاق‌خواب‌ها نسبت به اتاق‌های شلوغ مانند اتاق نشیمن یا آشپزخانه، سایش کمتری دارند. اگر تنها یا فقط با دیگری زندگی می کنید، پارکت لمینت شما می تواند تا ۲۵ سال دوام بیاورد. این واقعاً به کیفیت لمینت، مراقبت و نگهداری از آن و میزان ساییدگی آن بستگی دارد.

در حالی که واقعاً هیچ پاسخ درستی برای این سؤال وجود ندارد که “کفپوش لمینت چقدر دوام می آورد”، می توانید انتظار داشته باشید که این کفپوش بادوام حداقل برای حدود یک دهه دوام داشته باشد. از پارکت لمینت خود به خوبی مراقبت کنید تا سالها لذت را به شما جبران کند.

با فرآیند نصب صحیح و مراقبت خوب، شما برای سال های آینده از کفپوش های جدید خود لذت خواهید برد.

 

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر