برای نصب پارکت لمینت چه ابزاری نیاز است ؟

برای نصب پارکت لمینت چه ابزاری نیاز است ؟

وقتی به فکر تغییر دکوراسیون هستیم تغییر کفپوش می‌تواند گزینه ی مناسبی باشد. برای تغییر کفپوش با گزینه های بسیار زیادی روبرو هستیم. کفپوش پارکت لمینت بسیار مهم می‌باشد و این روز ها بسیار مورد استفاده است و به خاطر زیبایی و کاربرد های بسیار زیادی که دارد می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

بعد از انتخاب کفپوش نوبت به نصب آن می‌رسد. در نصب پارکت لمینت، نصابانی برای نصب پارکت لمینت باید به همراه ابزار های مورد نیاز نصب، به مکان مورد نظر بروند و کار نصب را آغاز کنند. در این مطلب می‌خواهیم بدانیم په ابزاری در هنگام نصب پارکت لمینت مورد نیاز است.

                                                                                        نصب پارکت لمینت

چکش نصب

اولیم وسیله، چکش است. برای جا افتادن تایل های پارکت لمینت و محکم شدن آن ها، تا بعد از مدتی در بین هرکدام از تایل ها فاصله ایجاد نشود. این چکش از جنس پلاستیک می‌باشد و کار با آن بسیار ساده است.

                                                                                نصب با استفاده از ابزار ها

رطوبت سنج

برای داشتن پارکت لمینت های سالم و باد نکرده باید از رطوبت سنج استفاده شود. به کمک این وسیله میزان رطوبت هر قسمت به راحتی مشخص می‌شود و اقدامات عایق بندی مورد نیاز انجام می‌شود.

کاردک دستی

صاف کردن سطح قبل از نصب بسیار مهم و ضروری می‌باشد. کاردک های چوبی دستی برای این مورد مورد نیاز هستند تا هرگونه رنگ یا اضافات را از روی سطح از بین ببرند.

اره دستی

برای اندازه کردن تایل ها روی زمین به طور کامل و کوتاه کردن تایل ها از اره دستی استفاده می‌شود. کار کردن با این وسیله آسان می‌باشد، اما در کیفیت نصب آن ها بسیار تاثیرگذار است.

                                                                              پارکت لمینت و نصب آن

چاقو تیغه دار

ابزاری کاربردی برای بریدن لایه زیر کف و یا علامت گذاشتن و کار های دیگری که با این چاقوها انجام داد می‌شوند.

کف ساب بتن

وسیله ای که برای هموار و صاف کردن استفاده می‌شود. کف ساب صنعتی برای هموار کردن کف استفاده می‌شود و کف ساب دستی برای صاف کردن کنج ها استفاده می‌شوند.

رنده

صاف کردن ناهمواری های قسمت هایی که برش خورده اند کار رنده می‌باشد. بعضی جزئی کاری ها نیز با رنده انجام می‌شود.

گرده

اگر یک اتاق را پارکت لمینت کرده اید اما اتاق دیگر را نه، برای همسان نمودن ارتفاع سطوح از گرده ها استفاده می‌شود.

سخن آخر

ابزار و وسایلی که در بالا اشاره شد مواردی بود که نصابان حتما باید برای داشتن نصبی با کیفیت، به همراه داشته باشند. حتما دقت شود که طول عمر و سالم ماند پارکت لمینت بسیار به نحوه ی نصب آن بستگی دارد و کار نصابان بسیار مهم و حیاتی می‌باشد.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر