باورهای اشتباه درباره پارکت لمینت

باورهای اشتباه درباره پارکت لمینت

باورهای اشتباه درباره پارکت لمینت زیاد است. از زمان تولید پارکت لمینت تا به امروز تحول عظیمی در دکوراسیون منازل به وجود آمد که باعث شد پارکت لمینت به یکی از پرکاربردترین لوازم دکوراتیو تبدیل شود. زیرا این نوع پارکت مشکلات پارکت‌های قبلی را نداشته و در مقابل رطوبت و خراشیدگی مقاومت نشان می‌دهد. با این وجود در مورد پارکت لمینت نیز همانند سایر متریال‌های جدیدالورود بازار، شک و تردیدهایی وجود دارد که به علت ناشناخته بودن ویژگی‌های پارکت لمینت به وجود آمده است. پس بهتر است با پارکت لمینت و باورهای اشتباه مربوط به آن بیشتر آشنا شویم.

باورهای اشتباه درباره پارکت لمینت

باور اشتباه اول: پارکت لمینت مقاومت کمتری نسبت به پارکت چوبی دارد.

یکی از باورهای غلط در مورد پارکت لمینت مقاومت کم آن نسبت به پارکت چوبی است. پارکت چوبی یک محصول طبیعی است و ممکن است به ضربه‌ها و خطوط خوردگی حساس باشد، اما پارکت‌های لمینت با کیفیت تولید شده و  از لایه‌های چندگانه‌ای تشکیل شده‌اند که مقاومت و سختی بیشتری نسبت به پارکت‌های قدیمی دارند.

باور اشتباه دوم: پارکت لمینت غیرقابل تعمیر است.

باور دوم این است که پارکت لمینت غیرقابل تعمیر است و در صورت آسیب مادامالعمر باید تعویض شود. در صورت بروز آسیب جزئی در پارکت لمینت، اغلب میتوان آن را تعمیر و یا حتی تعویض کرد. قطعه‌های پارکت لمینت برخلاف پارکت چوبی به چسب نیاز نداشته و با شیارهایی به هم دیگر متصل می‌شوند. به همین دلیل میتوان قطعه‌ی آسیب دیده‌ی پارکت لمینت را جدا کرده و با قطعه سالم تعویض کرد.

باور اشتباه دوم: پارکت لمینت در محیط‌های مرطوب قابل استفاده نیست.

باور اشتباه بعدی حساس بودن پارکت لمینت به آب است و باعث شده فکر کنیم این پارکت قابلیت نصب در مناطق مرطوب را ندارد. این باور به علت تجربه‌های قبلی با پارکت چوبی ایجاد شده است اما باید بدانید که پارکت لمینت با پوشش‌های مقاوم در برابر آب طراحی شده‌اند که قابلیت استفاده در مناطق مرطوب را دارند. به طوری که با مراقبت درست از پارکت‌های لمینت می‌توان تا سال‌ها از آن استفاده کرد.

باور اشتباه چهارم: تمیز کردن پارکت لمینت دشوار است.

برخی از افراد ممکن است فکر کنند برای تمیز کردن پارکت باید از مواد شیمیایی قوی استفاده کنند، اما در واقعیت تمیز کردن پارکت به کمک آب و یک محلول غیر شیمیایی مثل سرکه به راحتی امکان پذیر است. برعکس شاید استفاده از مواد شیمیایی قوی بتوانند به پارکت آسیب برسانند و باعث کاهش عمر آن شوند. برای تمیزی روزانه، می‌توانید از یک تی برای جمع آوری گرد و غبار و پاکسازی سطح پارکت استفاده کنید.

باور اشتباه پنجم: پارکت لمینت فقط در سبک دکوراسیون کلاسیک استفاده می‌شود.

پارکت لمینت در تمام سبک‌های دکوراسیون داخلی قابل استفاده است. از طراحی‌های سنتی و کلاسیک تا مدرن و حتی صنعتی، پارکت می‌تواند با هر نوع سبک دکوراسیونی سازگار باشد.

باور اشتباه ششم: نصب پارکت لمینت بسیار پیچیده و زمانبر است.

با توجه به پیشرفت فناوری و روش‌های نصب پارکت مدرن، فرآیند نصب آن بسیار ساده‌تر شده است. با استفاده از سیستم قفل‌های تعبیه شده، پارکت‌ها به راحتی قابل نصب و جدا شدن هستند. البته می‌توان با کمک تکنسین‌های حرفه‌ای، نصب پارکت را به راحتی به انجام رساند.

نتیجه گیری

پارکت‌های‌ لمینت محدودیت‌های پارکت‌های قدیمی را نداشته و نسبت به پارکت‌های قبلی مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند. همچنین طرح و رنگ آن محدود نبوده و می‌توان رنگ مورد نظر را در بین طرح‌های مختلف انتخاب کرد. پارکت لمینت برخلاف تصورات به سختی آسیب می‌پذیرد و در صورت آسیب دیدن قابلیت تعمیر دارد برای همین طول عمر بیشتری دارد. این نوع پارکت‌ها در مقایسه با پارکت‌های چوبی به هزینه کمتری نیز نیاز دارد بنابراین شما می‌توانید بدون نگرانی‌های رایج درباره پارکت لمینت از این کفپوش استفاده کنید و از مزایای استفاده از آن در خانه و محل کارتان بهره‌مند شوید.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر