انواع کفپوش های مختلف

انواع کفپوش های مختلف

انواع کفپوش های مختلف !

کفپوش ها از جمله مهم ترین قسمت یک دکوراسیون هستند و وقتی به مکانی وارد می‌شوی نوع کفپوش بسیار مهم و تاثیرگذار است. کفپوش زیبا تاثیر بسیار زیادی دارد.

تنوع در کفپوش ها زیاد است و هر کدام مزایا و معایبی دارد.

قبل از آشنایی با کفپوش ها به تعریف کفپوش بپردازیم.

کفپوش چیست

کفپوش به پوششی می‌گویند که در داخل و خارج ساختمان ها استفاده می‌شود به علت سخت بودن تعویض کفپوش ها، بیشتر مواقع کفپوش ها به صورت دائمی می‌باشند و یا بعد از سال های بسیار آن ها را عوض می‌کنند.

تعداد کفپوش ها زیاد است اما ما باید کفپوشی را انتخاب نماییم که مناسب مکان مورد نظر باشد. به همین دلیل به سراغ تک تک پوشش های کف می‌رویم. به مواردی که باید توجه می‌توان به بودجه، ظاهر مقاومت و غیره اشاره کرد.

کفپوش سرامیکی

از رایج ترین کفپوش می‌توان به کفپوش سرامیک اشاره کرد. سرامیک ها تنوع رنگ، هزینه ی پایین تر و نظافت راحت تر اشاره کرد. از معایب سرامیک سرد بودن سرامیک و کثیف شدن درز های بین آن ها می‌توان اشاره کرد.

                                                                                        کفپوش سرامیکی در خانه

کفپوش چوبی

کفپوش بعدی، کفپوش چوبی می‌باشد که مزایای زیادی دارد مانند دادن حس گرما در خانه. کفپوش چوبی تنوع و رنگ های زیادی دارد. می‌توانیم متناسب با محیط مورد نظر رنگ مناسب را انتخاب نمایید.  تعمیر و نصب پارکت لمینت ها و پارکت های چوبی سریع و راحت می‌باشد و می‌توان گفت تعمیر آن ها نیز راحت می‌باشد. از معایب کفپوش های چوبی می‌توانیم به حساسا بودن در برابر رطوبت نیز اشاره کنیم. البته نصب ایم کفپوش بسیار مهم است چون در صورت نصب نا مناسب مشکلاتی در آینده به وجود می‌آورد.

                                                                                     کفپوش های چوبی

نکته

پارکت لمینت ها این روز ها بیشتر از پارکت چوبی کاربرد و خواهان دارد چون هم دوستدار محیط زیست است و هم معایبی که پارکت چوبی دارد را ندارد.

کفپوش سنگی

از کفپوش های قدیمی و لوکس که در زمان های قدیم بسیار استفاده می‌شد. کفپوش سنگی در جنس های مختلف مانند گرانیت و یا مرمر می‌تواند باشد. این کفپوش ها با محیط زیست بسیار سازگار هستند و مقاومت بالایی نیز دارند. این کفپوش ها معایبی که دارد این است که سرد می‌باشد که در فصل های سرد بسیار دلچسب نمی‌باشد. کفپوش سنگی بسیار گران قیمت نیز می‌باشد.

کفپوش های پی وی سی یا وینیل

کفپوشی از جنس پلاستیک که با فشرده شدن چند لایه ساخته می‌شوند. این کفپوش ها در برایر آتش و رطوبت مقاوم هستند و از دیگر مزیت آن ها نظافت راحت می‌باشد. البته این کفپوش ها عایق سرما و گرما نیز هستند. موردی که این کفپوش ها دارند ناسازگاری با محیط زیست است که برای دوستاداران طبیعت بسیار خوش‌آیند نیست.

                                                                                  کفپوش پی وی سی

سخن آخر

وقتی مزایا و معایب محصول های مختلف را می‌دانیم راحت تر می‌توانیم انتخاب کنیم و در کنار عوامل دیگری مانند بودجه و سلیقه بهترین کفپوش را برای مکان خود می‌توانید انتخاب کنید که بهترین حس را به شما بدهد و در خانه ی خود احساس راحتی و آرامش داشته باشید.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر