انتخاب جاکفشی مناسب برای منزل

انتخاب جاکفشی مناسب برای منزل

انتخاب مناسب ترین جاکفشی برای فضای شما، یکی دیگر از چالش‌های دکوراسیون داخلی است. رسیدن به نتیجه مطلوب کار دشواری هم نیست؛‌ کافیست به چند سوال اساسی پاسخ دهید. در زیر به طور مختصر، این پرسش‌ها و نحوه پاسخ دادن به آنها را باهم مرور خواهیم کرد:

  • جاکفشی با چه سایزی برای فضای شما مناسب است؟

برای اضافه کردن هر عضوی به منزل یا محل کارتان باید به یا داشته باشید که نمی‌توانید فضای بی‌نهایتی برایش درنظر بگیرید و درواقع باید از ابتدا محدوده‌ای فرضی یا دقیق بنا به شرایط و نقش آن اثاث، برای آن مجزا کنید. برای مثال جاکفشی نمی‌تواند فضایی بیش از پشت در یا دالان ورودی و یا مساحتی به اندازه مبلمان را به خود اختصاص دهد. دقت کنید که نباید کل فضای خالی مختص خود یا کل دیوار ورودی خانه را شامل شود.

جاکفشی در هر سایزی موجود است و یا اگر اندازه به خصوص خود را در بازار نیافتید؛ سفارش آن هزینه زیادی نخواهد طلبید.

  • چند جفت کفش دارید؟

افراد و سلایق آنها کاملا متفاوت است و به همین دلیل حجم لباس و ملزوماتی که برای لایف استایل خود تدارک می‌بینند، کاملا باهم فرق دارد. ممکن است فردی به کفش علاقه داشته باشد و یا شخص دیگری به عنوان مثال کلکسیونی از ساعت‌ها را جمع آوری کند. اگر جزو کسانی هستید که کفش‌های زیادی دارید، حتما باید جاکفشی بزرگی هم تهیه کنید. نیاز افراد باهم فرق دارد. همیشه به انعطاف قفسه ها یا امکان کوچک و بزرگ شدن آنها هم فکر کنید؛ شما نمی‌توانید دقیقا بگویید در آینده کفش‌های اسپرت و تخت را به قفسه خود خواهید افزود یا یک کفش پاشنه بلند و یا حتی یک جفت بوت زمستانی!

  • سبک دکوراسیون فضای شما چیست؟

حقیقتی را به عنوان اصلی کلی در نظر بگیرید: هیچ یک از اجزای یک دکوراسیون نباید تافته‌ای جدا بافته باشد! همواره قبل از خرید هر تکه از این پازل، بیندیشید. اگر دکوراسیونی مدرن دارید رنگ ها باید ساده و ضلع‌ها باید منظم باشند. درصورتی که سبک فضایتان صنعتی است فلز های تیره رنگ باید در انتخاب‌تان سهیم شوند. اگر سبک‌تان روستیک است، به سراغ چوب‌های نخراشیده بروید و… نسنجیده عمل نکنید، تا دوباره کاری نشود.

  • باید به سراغ قفسه های بسته بروید یا باز؟

قفسه های باز که هیچ دری ندارند، بهترین دسترسی را فراهم می کنند. در این صورت شما وقتی وارد منزل شوید، می‌توانید همه کفش های خود را ببینید و کفش هایی را که برای آن روز می خواهید انتخاب کنید. علاوه بر این، طراحی قفسه باز تهویه خوبی را ارائه می دهد که در مورد کفش بسیار مهم است. اما افرادی هستند که نمی خواهند کفش های خود را آشکارا به نمایش بگذارند. به هر حال، اگر قفسه باز انتخاب می‌کنید چیزی که می خواهید این است که کفش‌ها به بخشی از دکوراسیون داخلی شما تبدیل شوند.

توجیه ما برای یک قفسه بسته چیست؟ مجموعه ای از کفش های خانوادگی جذاب ترین اکسسوری موجود برای دکور کردن یک منزل نیستند! بنابراین مطمئناً نمی خواهید آن را در یک راهرو زیبا به نمایش بگذارید. قفسه های بسته دسترسی محدودی دارند؛ زیرا باید درها را باز کنید و به داخل آن نگاه کنید تا کفش مورد نظر خود را پیدا کنید، ولی این موضوع مشکل بزرگی نیست. تنها نقطه ضعف این است که طرح های بسته تهویه ضعیفی دارند و کفش های بدبو همراه با هوای غیر گردشی هرگز زوج خوبی نیستند. خوشبختانه راه‌حل آسان است؛ طرح‌هایی با جلوپنجره یا تهویه یا حتی سوراخ‌های تهویه نقطه‌ای نه تنها اجازه گردش هوای خوب را می‌دهند، بلکه فوق‌العاده شیک به نظر می‌رسند.

  • بهترین متریال برای قفسه کفش چیست؟

قفسه های کفش نیز از مجموعه ای از مواد مختلف ساخته شده اند. با این حال، چوب رایج ترین گزینه است. چوب همه کاره است. چوب می تواند انواع یا پوشش های مختلفی داشته باشد و به راحتی با هر نوع دکوراسیونی ترکیب می شود. در این صورت، این پیشنهاد ماست و می‌تواند اولین انتخاب شما از متریال باشد. فقط دقت کنید که نگهداری از چوب گاهی سخت است.

اگر به فکر قرار دادن آن در امتداد راهرو هستید، یک قفسه تمام شده از چوب طبیعی قدیمی را در نظر بگیرید. اصالت چوب دیوارهای ساده را تکمیل می کند و به راهرو شما شخصیت برجسته‌ای می دهد. اگر به فکر قرار دادن جاکفشی در اتاق خواب هستید، بهتر است آن را با بقیه ست اتاق خواب هماهنگ کنید. گردو، به طور خاص جذابیت بصری برجسته ای را در اتاق خواب به ارمغان می آورد، اما شما می توانید هر نوع تزئینی را تا زمانی که با مجموعه تخت خواب مطابقت داشته باشد، انتخاب کنید.

باتوجه به فضای موردنظر شما چند مثال می‌آوریم: اگر می‌خواهید قفسه کفش پنهان شود، واحدهای فلزی براق ارزان ترین و کاربردی ترین گزینه اند. قفسه های فرفورژه با طومارهای ظریف به سمت زیبایی شناسی قدیمی یا بوهو متمایل هستند. آن را با رنگ سفید رنگ کنید و یک جاکفشی عالی برای یک فضای داخلی شیک بسازید. فضاهای صنعتی به ترکیبی از فلز سیاه و چوب گرم نیاز دارند. یک نیمکت جاکفشی طلایی با روکش های ضخیم و پرزدار، مناسب‌ترین استایل و راحتی را به فضای داخلی شیک و مدرن می بخشد.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر