دکوراسیون کافی شاپ و ۱۱ ایده خلاقانه برای طراحی آن

دکوراسیون کافی شاپ و ۱۱ ایده خلاقانه برای طراحی آن

کافی شاپ‌ها فقط مکانی برای نوشین فنجانی قهوه نیستند. کافی شاپ‌ها جایگاه بسیار ویژه‌ای در جامعه امروزی ما دارند. شما می‌توانید لحظاتی آرام و خوش را با دوستان و اطرافیان‌تان در چنین فضایی تجربه کنید. دکوراسیون کافی شاپ‌ها در تمام کشور‌ها و شهر‌ها از فرهنگ‌ها، عقاید، رسوم مختلف و باورهای مردم آن منطقه الهام می‌گیرد. شاید این روزها کافی شاپ‌ها برای جوانان و نوجوانان محبوبیت بیشتری دارند. اگر شما قصد ورود به این حرفه را دارید، باید بدانید طراحی و سبک محیط شما در اولویت کار قرار دارد. در حقیقیت یک طراحی هوشمندانه باعث می‌شود که فضای شما در یاد‌ها ثبت شود. ما در این مقاله عوامل مهم و کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ‌‌ها را بررسی می‌کنیم. بنابر‌این دکوراسیون کافی شاپ به هیچ عنوان موضوع ساده‌ای نیست.

خبر خوب این است که هیچ فرمول درستی برای طراحی کافی شاپ یا کافه وجود ندارد. ایده‌های دکور کافه می‌تواند از شیک و قدیمی تا فوق مدرن و شیک متغیر باشد. ما بعد از یک مقدمه‌ای کوتاه، در اینجا ۱۰ ایده دکور کافی شاپ را برای شما آورده‌ایم که به شما کمک کند تخیل شما را برای طراحی کافی شاپ خود تحریک کند.

انتخاب طرح مناسب برای دیوار‌ها در دکوراسیون کافی شاپ

از آنجایی که نقش دیوار‌ها در هر فضایی بسیار مهم است ما توجه به دیوار‌ها را از اولویت‌های مهم می‌دانیم. محیط کافی شاپ شما هر سبکی از دکوراسیون را که دنبال کند، دیوار‌ها نیز باید ّبا همان سبک هماهنگ شوند. در حقیقت برای ایجاد فضایی جذاب برای مخاطبان خود به انتخاب رنگ و طرح مناسب به صورت ویژه اهمیت دهید. دیوار‌ها در لحظات اول ورود اشخاص اثر بسیار فوق العاده‌ای در جذب افراد داردند. بیشتر کافی شاپ‌های امروزی از سبک مدرن پیروی می‌کنند.، دلیل آن تا حدودی مشخص است، این روز‌ها جوانان نگرش‌های مدرنی دارند و قطعاً سلیقه آنها در رابطه با انتخاب کافی شاپ نیز فضایی مدرن است.

                                                                         دکوراسیون کافی شاپ را باید جدی گرفت.

گسترش کافی شاپ‌های مدرن به معنا‌ی دوری مطلق از سبک کلاسیک نمی‌باشد، کافی شاپ‌های بسیاری هستند که با اصول سبک کلاسیک طراحی شده‌اند و یا ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن را دارند. این روز‌ها ما با سبکی متفاوت در دنیای طراحی و معماری داخلی مواجه هستیم که به طرفداران هر دو سبک یک نگاه را دارد، سبک پست مدرن، تلفیقی از هر دو سبک است.

کافی شاپ فراتر از محلی برای خوردن کافه!

قهوه عالی، فضایی دلپذیر، ضربه ملایم صفحه کلید و خنده‌های خاموش… کافی شاپ‌ها خیلی بیشتر از مکانی برای گرفتن یک فنجان قهوه هستند. آنها همچنین به عنوان فضاهای سوم و مراکز اجتماعی مهم عمل می‌کنند. اگر به دنبال راه‌اندازی یک کافی شاپ هستید، باید از یک چک لیست دقیق افتتاح کافی شاپ استفاده کنید که اهداف کافه شما، از جمله هویت برند و سبک شما را مشخص می‌کند.

از دکور کافی‌شاپ گرفته تا آیتم‌های منو، فناوری کافی‌شاپ، موقعیت مکانی و موارد دیگر، می‌خواهید فضای فیزیکی و آنلاینی بسازید که با برند شما سازگار باشد – و به اندازه‌ای خاطره‌انگیز باشد تا افراد معمولی را جذب کند، همه این موارد نکاتی مهم است که باید به آنها توجه کافی داشته باشید.

۱۱ ایده دکور کافی شاپ

۱. دکوراسیون دیوار کافی شاپ منحصربفرد را پیدا کنید

اگر به دنبال این هستید که کافی شاپ خود در بین رقبا متمایز شود، روی دکور منحصربفرد کافی شاپ سرمایه‌گذاری کنید. از افزودن برخی آثار شخصی نیز نترسید! منظور درست کردن دکوراسیون دیوار کافی شاپ برای شما و برندتان است. گزینه دیگر برای دکور دیوار، حمایت از هنرمندان محلی با یک گالری چرخان است. یکی از این نمونه‌ها، دیوار The Cuppo Coffee and Tea’s است که مملو از آثار هنری محلی برای فروش است که به عنوان دکور نیز عمل می‌کند. هنر دیوار به دقت با پالتی از رنگ‌های گرم و خاکی طراحی شده است که با عناصر طراحی کافه مطابقت دارد.

                                  دیوار The Cuppo Coffee and Tea’s که مملو از آثار هنری محلی برای فروش است.

۲. دیوارها را رنگ کنید یا یک دیوار برجسته ایجاد کنید

از آنجایی که هنوز در مورد دیوارها صحبت می‌کنیم، هنر تنها راه برای افزودن زندگی به دیوارهای خالی نیست. دیوارهای خود را با رنگی که با برند شما مطابقت دارد رنگ‌آمیزی کنید یا یک دیوار شاخص را رنگ کنید. سکرت گاردن، یک کافی‌شاپ که شب‌ها به کوکتل‌بار تبدیل می‌شود، تم باغ را به معنای واقعی کلمه با دیوار شاخصی با گل‌های سفید خلق کرده است. دیوار شاخص در گلخانه‌ای مدرن و به سبک صنعتی برجسته است و آن را به پس‌زمینه‌ای عالی برای گرفتن سلفی یا عکس‌های لاته آرت تبدیل می‌کند.

                              سکرت گاردن، کافی‌شاپی که با تم باغ به معنای واقعی کلمه دیوار شاخصی با گل‌های سفید خلق کرده است.

۳. نور کافی شاپ را انتخاب کنید

وقتی نوبت به ایجاد دکوراسیون عالی برای کافی شاپ شما می‌رسد، نور یکی از مهمترین عناصر است. از سبک روشن و پر جنب و جوش گرفته تا کم نور و ملایم، نورپردازی مناسب می‌تواند حال و هوا را به گونه‌ای بیان کند که تعداد کمی از عناصر دیگر می‌توانند. در حالی که چند لامپ فلورسنت بالای سر وجود دارد، نور طبیعی در کافه Brass Tacks حرف اول را می‌زند – پنجره‌های بزرگ و چیدمان صنعتی باز، حس روشن و مطبوع به فضا می‌دهد. نور طبیعی تقریباً از هر زاویه‌ای به داخل سرازیر می‌شود و برای گرفتن عکس‌های جذاب از غذا (و مشتریان) عالی است.

                                                                            نور طبیعی در کافه Brass Tacks

۴. میزهایی منحصربفرد برای کافی شاپ خود ایجاد کنید

مبلمان و دکوراسیون کافی شاپ را برای انتقال خلاقیت و سبک برند خود دست کم نگیرید. به راه‌هایی فکر کنید که شخصیت برند خود را در عناصر غیرمحتمل مانند یک میز بگنجانید. مشتریان عاشق عکس گرفتن از لاته آرت هستند – برند Vibrant با اضافه کردن یک میز قهوه به سبک terrazzo در کافی شاپ خود از این واقعیت به نفع خود استفاده می‌کند. رنگ‌های خنثی و خاموش کنتراست کافی شاپ را بدون رقابت با نور طبیعی به نمایش می‌گذارند.

                                                                     استفاده از میز به سبک terrazzo در کافه Vibrant

۵. برای دکوراسیون کافی شاپ خود از لوازم دست دوم کمک بگیرید

فکر می‌کنید که دکور کافی شاپ بخش قابل‌توجهی از بودجه شما را مصرف می‌کند؟ لازم نیست این مقدار هزینه کنید. دکور کافی شاپ‌های کلاسیک لزوماً گران نیست، و برخی از بهترین وسایل قدیمی را می‌توان با تخفیف زیاد در فروشگاه‌های دست دوم پیدا کرد – و حتی اگر دوست دارید می‌توانید دکور کافی شاپ را خودتان انجام دهید! به عنوان مثال، قهوه آگورا را در نظر بگیرید: آنها از سال ۲۰۰۱ درهای خود را به روی مشتریان باز کرده‌اند و از آن زمان تاکنون تغییر چندانی نکرده است. دیوارهای چوبی، پنجره‌های شیشه‌ای رنگی، و پوسترهای قدیمی کمی به زیبایی فضا می‌افزایند – و وسایل قدیمی (و کارآمد!) آنها آسیبی نمی‌بیند.

                                                                              دکوراسیون کلاسیک قهوه آگورا

۶. تم کافی شاپ را بکر و زیبا نگه دارید

ما تمرکز زیادی روی درست کردن دکوراسیون کافی شاپ شما گذاشته‌ایم، اما مرتب و منظم بودن بسیار مهم است—هیچکس نمی‌خواهد مشتری کافی‌شاپی که به‌هم ریخته به نظر می‌رسد، (مهم نیست که دکور آن چقدر زیبا باشد) باشد. هرگز قدرت بصری یک کیس شیرینی‌پزی سازمان‌یافته، علائم شفاف و ظروف سرو تمیز را دست کم نگیرید. در زیر، کافی شاپ Sweet را مشاهده می‌کنید که با تمیز و فریبنده نگه‌داشتن کیس شیرینی خود نظر مشتریان را جلب می‌کند- ماکارون‌ها به شکل آمبره چیده شده‌اند، کیک‌ها به طور مرتب چیده شده‌اند و برچسب‌گذاری شده‌اند و عملاً هیچ خرده‌ای روی پایه‌های کیک وجود ندارد. نتیجه یک نمایشگر بصری، جلب رضایت مشتریان در همان بدو ورود است.

دکوراسیون کافی شاپ Sweet عکس از Vonnie Williams

۷. اجازه دهید مشتریان دکوراسیون آشپزخانه کافی شاپ شما را تجربه کنند

جعبه شیرینی تنها جایی برای نمایش مهارت‌های سازمانی شما نیست. اگر آشپزخانه اپن دارید، از آن به عنوان فرصتی برای استفاده از وسایل روزمره به عنوان دکور آشپزخانه کافی شاپ استفاده کنید. همانند کافی شاپ شما، تمیزی در آشپزخانه حائز اهمیت است. در زیر، تصویر آشپزخانه باز، تمیز و روشن کافه Common Bond را مشاهده می‌فرمایید که با استفاده از پنجره‌های تمام قد، نوری طبیعی را به محیط خود اضافه کرده است. نان‌ها و جعبه‌های غذاخوری به‌خوبی چیده شده‌اند و به آشپزخانه حسی مطبوع و بدون درهم‌کاری می‌دهند.

                                                                       دکوراسیون آشپزخانه کافه Common Bond

۸. در کافی شاپ خود یک کتابخانه عمومی بسازید

مشتریان اغلب برای مطالعه به کافی شاپ‌ها می‌آیند، پس چرا مجموعه‌ای از کتاب‌ها را برای آنها تهیه نکنیم؟ در زیر کافی شاپی را مشاهده می‌فرمایید که با درست کردن کتابخانه بعنوان دکوراسیون کافه خود، فضایی راحت برای مطالعه ایجاد کرده است و فضایی جذاب را برای هر‌کسی ایجاد می‌کند تا به اینجا بیایند و مطالعه کنند.

                                                                         نمونه‌ای از طراحی کتابخانه برای کافی شاپ

۹. منبع منحصر به فرد و راحت! – صندلی‌ها

هنگامی که به صندلی کافه فکر می‌کنید، ایجاد تعادل کامل بین دوام و راحتی بسیار مهم است، به خصوص اگر قصد دارید مشتریان معمولی را جذب کنید که می‌توانند ساعت‌ها استراحت کنند و در کافه شما بمانند و در این فرآیند از شما چند تا چیز خریداری کنند. Thinking Cup بخش استراحت را جدی می‌گیرد – فضای آن‌ها ترکیبی از میزها و صندلی‌های سبک کافه‌ای با مجموعه‌ای راحت از نیمکت‌ها و مبل‌ها است و با ایجاد فضایی آرام باعث می‌شود مشتریان بخواهند تمام روز را در این کافه بمانند.

                                                       Thinking Cup بخش استراحت را جدی می‌گیرد

۱۰. سرویس بهداشتی زیبا

شاید کمتر مکانی به سرویس بهداشتی خود اهمیت می‌دهد اما باید بدانید که سرویس بهداشتی‌ها فرصت دیگری برای بیان داستان برند شما هستند. اگر سرویس بهداشتی زیبا، پر‌نور، کاربردی و البته تمیز باشد، مهمانان بیشتر تمایل دارند که حتی در آنجا نیز از خود سلفی بگیرند و به اشتراک بگذارند. کاغذ دیواری استوایی با تم آووکادوی معروف کافه Charley St یک لحظه اینستاگرامی آسان برای مهمانان ایجاد می‌کند. عناصر طراحی جالب، مانند آینه چوبی و کاشی کاری هندسی روشن فضا را کامل می‌کند.

                                                        کاغذ دیواری استوایی با تم آووکادوی معروف کافه Charley St

۱۱. استفاده از کاغذ دیواری برای طراحی کافی شاپ

کاغذ دیواری‌ها به دلیل قیمت مناسب، کیفیت بالا و تنوع در طرح و نقش می‌توانند فضای کافی شاپ شما را دگرگون سازند. شما با کمک کاغذ دیواری‌ها می‌توانند طرح و رنگ را به هر صورتی که مدنظرتان هست در کافی شاپ خود پیاده‌سازی کنید. استفاده از تلفیقی از کاغذ دیواری، رنگ و متریال دیگر می‌تواند باعث شود که کافی شاپ شما به‌عنوان یک فضای مطلوب برای مشتریان انتخاب شود.

                                              کاغذ دیواری‌ها با طرح و رنگی که دارد می‌توانند کافی شاپ شما را دگرگون کنند.

به طور کلی اینکه شما چه طرحی را برای فضای خود انتخاب کنید کاملاً به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. ما در اینجا فقط چند ایده را به شما نشان دادیم تا شما بتوانید با کمک آنها یک کافی شاپ بکر و عالی داشته باشید و با کمک آن بتوانید مشتریان همیشگی خود را جذب کنید.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر